جلسه چهارم – تاریخ روان شناسی

توضیحات

تاریخ روانشناسی به عنوان دانش مطالعهٔ رفتار و ذهن انسان به یونان باستان باز می‌گردد. شواهدی نیز بر مطالعهٔ این دانش توسط مصری‌های باستان وجود دارد. دانش روانشناسی تا سال ۱۸۷۹ بخشی ازفلسفه انگاشته می‌شد تا زمانی که به عنوان دانشی مستقل در آلمان و آمریکا مورد مطالعه قرار گرفت.

روانشناسی با دانش‌های فلسفه، جامعه‌شناسی، عصب شناسی، فیزیولوژی و به طور کلی دانش‌هایی که مربوط به علوم انسانی هستند هم مرز است. در سال ۱۸۷۹. وونت اولین آزمایشگاه را برای انجام گرفتن تحقیقات روان شناسی در لایپزیک(آلمان)تاسیس کرد. در سال ۱۸۸۱. وونت اولین مجله را برای معرفی نتیجه پژوهش‌های روان شناختی منتشر کرد.

در سال ۱۸۹۰.

ویلیام جیمز کتاب اصول روان شناسی را به چاپ رساند. در سال ۱۸۹۲. استانلی هال انجمن روان شناسی آمریکا را تاسیس کرد. در سال ۱۹۰۴. ایوان پاولف نشان داد که چگونه می توان پاسخهای شرطی شده را ایجاد کرد وبا معرفی شرطی شدن کلاسیک. مسیر یا راه را برای پیدایش روان شناسی محرک-پاسخ. هموار کرد.

در سال ۱۹۰۵آلفرد بینه اولین آزمون هوش را در فرانسه تدوین کرد. در سال ۱۹۰۹ استانلی هال از فرویدبرای سخنرانی در دانشگاه کلارک در امریکا دعوت به عمل آورد ودر نتیجه باعث شد شهرت رو به گسترش فروید به طور رسمی وبه ویژه در آمریکا نیز پذیرفته شود. در سال ۱۹۱۳جان بی. واتسون بیانیه رفتار گرایی کلاسیک را نوشت وطی آن اعلام کرد که روانششناسی تنها باید به مطالعه((رفتار قابل مشاهده موجود زنده))بپردازد. بین سالهای ۱۹۱۴و۱۹۱۸و در طی سالهای جنگ جهانی اول به کار گیری آزمون هوش به طور گسترده آغاز شد.

در دهه ۱۹۲۰روانشناسی گشتالت به حداکثر نفوذ خود در بین روانشناسان و نیز علم روانشناسی نزدیک شد.

جلسه سوم: روان شناسی به دنبال چیست؟
بخوانید

من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

استفاده از مطالب فکر بنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

[vc_raw_html]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[/vc_raw_html]
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.