سفر DNA – ضد نژادپرستی

سفر DNA – ضد نژادپرستی است. ویدیویی است که به ما داستان هابیل و قابیل را یادآوری می‌کند. دیدن ویدیوی سفر DNA ویدیویی است که همه افراد باید ببینند.

در حال بارگذاری پخش کننده...

توضیحات ویدیوی سفر DNA – ضد نژادپرستی

بنی‌آدم اعضای یکدیگرندسفر DNA - ضد نژادپرستی

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به‌درد آورَد روزگار

دگر عضوها را نمانَد قرار

تو کز محنت دیگران بی‌غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

ویدیوی سفر DNA به بازتاب شعر بنی‌آدم قطعه شعر مشهوری از گلستان سعدی است که در «باب اول: در سیرت پادشاهان» آمده و به دلیل مضمون انسان‌دوستانه‌اش مورد توجه زیادی واقع شده‌است.

آزمایش DNA برای تشخیص هویت و اثبات بسیاری از ادعاها در پزشکی قانونی استفاده می‌شود، برای شناسایی اجساد سوخته، شهدای گمنام و بیماری‌های مادرزادی در دوران جنینی موثر است.

DNA به ما چه می‌گوید

تفاوت های بسیار زیادی که انسان‌ها با هم دارند ناشی از تفاوت در ژن‌ها است و در واقع تفاوت‌ها ما از نظر قیافه، هیکل و حتی خلق و خوی رفتاری مربوط به تفاوت‌های موجود در DNA سلول‌های بدن هر یک از ما است.

DNA یک مولکول غول پیکر است که تمام اطلاعات تعیین هویت و آنچه « شما» نامیده می‌شود را در خود دارد و می‌توان گفت هر فرد بر اساس اطلاعات ثبت شده روی این مولکول، دارای رنگ چشمی ویژه، قد و قواره و یا حتی رنگ پوستی خاص است، همچنین این مولکول قابلیت تشخیص بیماری‌ها را هم دارد.

یکی از مهمترین کاربردهای آزمایش مولکولی برای تشخیص هویت، کشف روابط خانوادگی، تشخیص هویت اجساد سوخته و حلال بسیاری از مشکلات و ادعاهای موجود در پزشکی قانونی است؛ چرا که این نوع آزمایش بسیار دقیق و با خطای پایین انجام می‌شود.

از آنجا که خصوصیات ژنتیکی فرد در تک تک سلول‌هایش وجود دارد، استفاده از این شیوه به پژوهشگران امکان می‌دهد با در اختیار داشتن یک قطعه مو، یک قطره خون، یک قطعه استخوان یا حتی آثار بزاق دهان یک فرد نسبت به شناسایی او اقدام کنند.

 ویدیوی سفر DNA – ضد نژادپرستی را برای همه دوستان خود ارسال کنید تا جامعه‌ای انسانی‌تر داشته باشیم.

مذهب، تکامل و غرور و خودپرستی
بخوانید
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.