صراحت در کلام – آره ولی نه!

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ0NTQ4Njk5Mzc1OTg5JTIyJTNFJTNDc2NyaXB0JTIwdHlwZSUzRCUyMnRleHQlMkZKYXZhU2NyaXB0JTIyJTIwc3JjJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuYXBhcmF0LmNvbSUyRmVtYmVkJTJGU0Y2UUMlM0ZkYXRhJTVCcm5kZGl2JTVEJTNEMTU0NDU0ODY5OTM3NTk4OSUyNmRhdGElNUJyZXNwb25zaXZlJTVEJTNEeWVzJTIyJTNFJTNDJTJGc2NyaXB0JTNFJTNDJTJGZGl2JTNF[/vc_raw_html]

در ویدیو صراحت در کلام-آره ولی نه به این موضوع اشاره دارد که، بعضی از افراد هستند که در زندگی احساس قربانی بودن دارند و علاقه‌ی زیادی به غر زدن دارند ولی در حین ایراد گرفتن در کلام هیچ دوست ندارند که از اون موقعیت زندگی خود خارج شوند.

این افراد از صراحت در کلام-آره ولی نه استفاده می‌کنند و با این روش فقط می‌خواهند تأییدیه حرف خود را از فردی که دارند با او گفت‌وگو می‌کنند بگیرند. حتی گاهی این افراد با مراجع به یک متخصص با این ترفند می‌خواهند بگویند که حتی توی متخصص نیز از پس مشکل من برنمیای.

در ویدیو صراحت در کلام-آره ولی نه گفته‌شده است که این افراد کاراکتر قربانی دارند و …

روان شناسان افراد را از نظر اینکه علل و عوامل به وجود آورنده شرایط و مشکلات را در دورن خود می‌دانند یا به بیرون نسبت می‌دهند به دو گروه تقسیم می‌کنند:

  • افراد دارای مکان کنترل درونی: افرادی هستند که معتقدند همه چیز تحت کنترل است و آن‌ها قادر به کنترل اوضاع و شرایط زندگی‌شان هستند. به همین دلیل همیشه مسئولیت اعمال و تصمیماتشان را می‌پذیرند و علت همه ناکامی‌ها و شکست‌هایشان را در خود جستجو می‌کنند.
  • مکان کنترل بیرونی: این افراد معتقدند زندگی تحت کنترل آن‌ها نیست و آن‌ها قربانی بی چون و چرای شرایط بیرون از خود هستند. علت اصلی همه ناکامی‌ها از دید این گروه شرایط نامساعد محیط و دیگران هستند. در اصطلاح گفته می‌شود که اعضای این گروه دارای نگرش و ذهنیت «قربانی» هستند.

فرد دارای مکان کنترل درونی، شخصی مسئولیت پذیر بوده و همه چیز را تحت کنترل خود قرار می‌دهد. بر این اساس خود و توانایی‌هایش را علت اصلی همه شکست‌هایش می‌داند. در مقابل فرد مکان کنترل بیرونی، شخصیتی است که به دلیل عدم مسئولیت پذیری‌اش محیط، اطرافیان و جامعه و… را عامل تمام ناکامی‌ها و شکست‌هایش معرفی می‌کند. او خود را مغلوب همه عالم دانسته و گمان می‌کند که همه چیز و همه کس در حال ظلم کردن به او هستند.

چگونه با افراد معلول مشاوره کنیم؟
بخوانید
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.