نارساخوانی و مغز

نارساخوانی و مغز – نارساخوانی یک اصطلاح عام برای تشریح معلولیت آموزشی است. این معلولیت موجب اختلال در روان خوانی و یا درک مطلب می شود. این ناتوانی، می تواند خود را به عنوان یک مشکل در رابطه با واج خوانی، و رمزگشایی، دیکته، مهارت شنوایی، حافظه کوتاه مدت، و یا نامگذاری سریع آشکار کند.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ0NjI1OTc0Mjg3MDcwMSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRks3OWRNJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDQ2MjU5NzQyODcwNzAxJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

این اختلال قرن ها به رسمیت شناخته شده است، اما تنها در قرن بیستم، زمانی که انتظارات سواد آموزی به میزان قابل توجهی افزایش یافت، مشکل جدی شد.نارساخوانی رشدی و نحوه ارتباط آن با عملکرد مغز، موضوعی پیچیده است که محققان آن را مطالعه کرده اند.
نارساخوانی یک مفهوم غالبا مبهم برای مشکلات خواندن است. واژه “نارساخوانی” از دو بخش متفاوت تشکیل شده است: دیز به معنای  دشوار است و لکسی به معنای کلمات، خواندن یا زبان است. بنابراین به معنای واقعی کلمه، نارساخوانی به معنای مشکل با کلمات است.

این علت عصبی شناختی است که به این معنی است که این مشکل به صورت فیزیکی در مغز قرار دارد. نارساخوانی ناشی از فقر، تاخیر رشد، گفتار یا اختلالات شنوایی یا یادگیری زبان دوم نیست، اگرچه این شرایط ممکن است کودک را در معرض خطر ناتوانایی خواندن قرار دهد

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.