اختلال دو قطبی: علائم، نشانه ها و درمان

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ0NjI0MTgyOTEzMjIxNCUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRkozckNUJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDQ2MjQxODI5MTMyMjE0JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

ممکن است شنیده باشید که اصطلاح “دوقطبی” برای توصیف کسی که دم دمی مزاج است یا کسی که تغییرات خلق دارد، شنیده است، اما استفاده از این اصطلاح اصطلاحاً واقعاً متفاوت از اختلال دوقطبی است. اختلال دوقطبی، که به اصطلاح مانیک-دپرسیو نامیده می شود، یک بیماری روانی جدی است که باعث می شود فرد تغییرات چشمگیر در احساسات، حالت و سطوح انرژی داشته باشد: حرکت از حد پایین تا شدید شدید. اما این تغییرات لحظه ای اتفاق نمی افتند، معمولا چند روز یا چند هفته اتفاق می افتد. چند نوع مختلف اختلالات دو قطبی وجود دارد، اما برخی از ویژگی های مشترک وجود دارد. در ابتدا، خلق و خوی یکسان است با کسانی که در یک اختلال مرتبط – اختلال افسردگی عمده، همچنین به عنوان افسردگی یکپارچه شناخته شده است.

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می توانند احساس ناامیدی و دلسردی، کمبود انرژی و تمرکز ذهنی داشته باشند و می توانند علائم جسمی مانند خوردن و خواب بیش از حد یا خیلی کم داشته باشند. اما در کنار این کمترین ها، چیزی که اختلالات دوقطبی را بدون در نظر گرفتن افسردگی یکپارچه تنظیم می کند این است که افراد می توانند دوره هایی از حالت های بالا را داشته باشند که به ترتیب از میزان شدت آن مانیا یا هیپومانیا نامیده می شود. در حالت مانیک، مردم می توانند انرژی، بیش از حد شاد و یا خوش بینانه، حتی هیجان انگیز با عزت نفس بالایی احساس کنند.

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

آلزایمر (Alzheimer)
بخوانید
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.