در ویدئوی تیپ های شخصیت، دکتر نازی اکبری در مورد انواع تیپ های شخصیت و ویژگی های آنان و همچنین شغل های مناسب با هر تیپ شخصیت صحبت خواهند کرد.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxODgyMDU3MjYxNSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRmk4UkpnJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE4ODIwNTcyNjE1JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]
توضیحات ویدئوی تیپ های شخصیت

شناخت انواع تیپ های شخصیتی دارای اهمیت بسیاری است. اگر ما تیپ های شخصیتی گوناگون را بشناسیم بهتر می توانیم ارتباط برقرار کنیم. چه در زندگی خصوصی، چه در محل کار و … .

هر تیپ شخصیت ویژگی های منحصر به خود را دارد.

تیپ های شخصیتی شهودی و حسی و ساختارگرایان و انعطاف پذیران و درون گرا و برون گرایان وجود دارند.

افراد حسی به دنبال برطرف کردن نیازهای دیگران هستند در صورتی که افراد شهودی بیشتر متفکرانه پیش می روند و بیشتر بر واقعیت تمرکز میکنند. معمولا در تجارت بسیار موفق می شوند.

افراد ساختارگرا معمولا روی نظرات و عقایدشان ثابت قدم و محکم هستند و نظرات روشن و شفافی در مورد موضوعات دارند. از طرفی افراد ساختارگرا نسبت به افراد انعطاف پذیر در اجرای مسئولیت هایشان به جزئیات توجه بیشتری دارند. به همین دلیل ممکن است ساختارگراها هنگام انجام دادن کارها به مواردی توجه کنند که در حالت عادی از چشم منعطف ها مخفی می ماند.

اما دقت داشته باشید که این ویژگی ها باعث نمی شود افراد ساختارگرا نسبت به نظرات مخالف خودشان صبر و تحمل پایینی داشته باشید یا لزوما نتوانند سبک زندگی متفاوت با خودشان را تحمل کنند. بلکه یکی از دغدغه های افراد ساختارگرا ایجاد ثبات و هماهنگی در زندگی اجتماعی است که به دیگران راه و چاه رسیدن به اهداف و خواسته هایشان را نشان دهند. اما مسئله اینجاست که همیشه هم این طور نیست که قصد و نیت های ما توسط دیگران به درستی تعبیر شوند و این موضوع ممکن است برای افرادی که درصد ترجیح ساختارگرایی شان زیاد است کمی مشکل ساز شود.

حسین خدابنده لو
بخوانید

خصوصا برای ساختارگراهای برون گرا که تمایل زیادی به بیان افکار، دیدگاه ها و نظراتشان دارند. در واقع ساختارگراها باید بدانند هر چند ممکن است قصد و نیت آن ها خیر باشد، اما ممکن است دیگران لزوما چنین برداشتی نداشته باشند و از رفتار شما تعبیر دیگری – مثلا کنترل کنندگی یا رفتار بیش از حد قضاوتی داشته باشند. افراد منعطف در مدل شخصیت شناسی اشخاصی هستند که عموما سبک زندگی آسوده خاطر و انعطاف پذیری دارند. نه به خودشان خیلی سخت می گیرند و نه به دیگران.

منعطف ها وقتی همه چیز به هم ریخته است و هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی رود همچنان آسوده هستند و دست یاری خودشان را گم نمی کنند، سرعت انطباق پذیری آن ها با شرایط جدید بالاست و در این مواقع چندان دچار استرس نمی شوند.

طیف دوستی های آن ها هم معمولا وسیع است و در شبکه دوستان آن ها معمولا افراد مختلف و با سلیقه های متفاوت دیده می شود.

ضمنا همه افراد، همه این خصوصیات را از خودشان نشان نخواهند داد و ممکن است بسته به شرایط محیطی و تربیتی و فرهنگی تفاوت هایی مشاهده شود

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjdtZWRpYWFkLWxQSmclMjclM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjdtZWRpYWFkLWxQSmclMjclM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjdtZWRpYWFkLUxuSGElMjclM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.