چگونگی پردازش اطلاعات بینایی

چگونگی پردازش اطلاعات بینایی – ساختمان چشم، و چگونگی عملکرد سلولهای بینایی (مخروطی، میله ای، دوقطبی و …) ویدیوی چگونگی پردازش اطلاعات بینایی در قالب انیمیشن به بررسی این اتفاق در چشم و مغز انسان پرداخته است.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ1NTkxMDY1Mzg2MTc1JTIyJTNFJTNDc2NyaXB0JTIwdHlwZSUzRCUyMnRleHQlMkZKYXZhU2NyaXB0JTIyJTIwc3JjJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuYXBhcmF0LmNvbSUyRmVtYmVkJTJGNkRLUGElM0ZkYXRhJTVCcm5kZGl2JTVEJTNEMTU0NTU5MTA2NTM4NjE3NSUyNmRhdGElNUJyZXNwb25zaXZlJTVEJTNEeWVzJTIyJTNFJTNDJTJGc2NyaXB0JTNFJTNDJTJGZGl2JTNF[/vc_raw_html]

چگونگی پردازش اطلاعات بینایی – تشکیل تصویر

پردازش اطلاعات بینایی با دریافت نور توسط چشم ها و تبدیل به پتانسیل عمل در عصب بینایی شروع می شود. طول موج نور مرئی بین 700 -400 نانومتر قرار دارد. تصاویر اشیاء موجود در محیط روی قرنیه متمرکز می‌شوند. با برخورد پرتوی نور به شبکیه، پتانسیل هایی در سلول های استوانه ای و مخروطی تشکیل می شود. از یک نظر پروراندن اطلاعات بینایی در شبکیه ، شامل سه تصویر می باشد، تصویر نخست که توسط عمل نور روی گیرنده‌های نوری تشکیل می‌شود، در سلولهای دو قطبی به تصویر دوم تبدیل می‌شود و این تصویر دوم به نوبه خود به تصویر سوم در سلولهای عقده‌ای تبدیل می‌گردد.

در هنگام تشکیل تصویر دوم ،سیگنال حاصله بوسیله سلولهای افقی دچار تغییراتی می‌شود و در هنگام تشکیل تصویر سوم ، این سیگنال بوسیله سلولهای آماکرین دستخوش تغییر می‌گردد. تغییرات اندکی در طرح ایمپالس در اجسام زانویی خارجی بوجود می‌آید و لذا تصویر سوم به قشر پس سری می‌رسد و ایمپالسهای فرستاده شده در آنجا احساس بینایی را بوجود می‌آورند.

تاثیر الکل بر مغز
بخوانید
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.