رشد پیش از تولد (یک)

در این انیمیشن مراحل رشد پیش از تولد به تصویر کشیده است. مراحل رشد پیش از تولد: تخمک بارور (زیگوت) رویانی و جنینی

رشد در طول دوره قبل از زایمان به سرعت اتفاق می افتد.

دوره ی زندگی پیش از تولد در انسان، یعنی از هنگام باروری تا زمان تولد، در شرایط طبیعی حدود ۴۰ هفته یا ۲۸۰ روز به طول می انجامد.و این در صورتی است که دوره ی بارداری طبیعی بوده و عوامل و حوادثی منجر به تولد پیش از موقع و یا سقط جنین نشود.

احتمال زنده ماندن جنین، در صورتی که در حدود ۲۸ هفته در رحم مادر بماند نیز وجود دارد. اما اگر تولد وی قبل از این زمان صورت بگیرد، به دلیل رشد ناکافی از بین خواهد رفت.ماندن بیش از ۴۰ هفته ی جنین در رحم مادر نیز می تواند منجر به بروز اختلال هایی در رشد وی شود.

در حالی که شما ممکن است در مورد رشد کودک به عنوان چیزی که در دوران کودکی شروع می شود فکر کنید، دوره حاملگی نیز بخش مهمی از روند رشد در نظر گرفته می شود. رشد و تحول پیش از تولد، زمان تغییر قابل توجهی است که به مرحله ای برای توسعه روانشناختی آینده کمک می کند. مغز طی دوره دوره قبل از تولد پیشرفت می کند، اما در دوران اولیه دوران کودکی تغییرات با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

بیایید نگاهی دقیق تر به مراحل و رویدادهای مهمی که در طول دوران پیش از زایمان رخ می دهند، داشته باشیم. پروسه رشد پیش از زایمان در سه مرحله اصلی رخ می دهد.

استرس پس از سانحه - PTSD
بخوانید

دو هفته اول پس از لقاح به مرحله ژرمینال (germinal stage) شناخته می شود، دومین دوره یعنی دو هفتگی تا هشت هفتگی به عنوان دوره رویانی (embryonic period)  شناخته می شود و دوره سوم هفته نهم تا تولد به عنوان دوره جنینی (fetal period) شناخته می شود.

استفاده از مطالب فکر بنیان صرفاً با ذکر منبع (Fekrbonyan.com) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.