هفت راه برای دستیابی به نگرش بهتر

شما یکی از آن روزهایی را پشت سر گذاشته‌اید که هیچ‌چیزی درست از آب درنیامده، سر کار دیر رسیدید. کامپیوترتان کارنمی کند. فنجان قهوه روی پیراهن جدیدتان خالی‌شده است. در پایان روز مثل آدم مرده‌ای می‌مانید که روبروی تلویزیون نشسته‌اید و از خودتان می‌پرسید که زندگی من تا کجا می‌خواهد پیش رود؟ من کجاش رو اشتباه رفتم؟ درواقع یک تغییر ساده در رفتار می‌تواند روزتان را عوض کند و به یک روز خوب تبدیل کند. شما چطور این کار را انجام می‌دهید؟

واقعیت‌ها را در نظر بگیرید و قدم‌های دست‌یافتنی تعیین کنید و از چیزهای کوچک برای بهتر کردن نگرشتان شروع کنید.

  • دوستانتان را به ناهار دعوت کنید.

 دوستانتان را به‌صرف ناهار یا شام بیرون ببرید. با این کار نه‌تنها از مصاحبت با یک دوست لذت می‌برید،بلکه گشاده‌دستی  شما باعث تعالی و تسکین روحتان می‌شود.

  • به ترانه موردعلاقه‌تان گوش بسپارید.

همیشه یک ضبط‌صوت کوچک و قابل‌حمل داشته باشید تا در این مواقع به ترانه‌های موردعلاقه‌تان گوش دهید. طبق تحقیقی که در مجله ANESTHESIA & ANALGESIA گزارش‌شده است به این نکته اشاره می‌کند که موسیقی باعث کاهش نگرانی می‌شود که در مورد بیماران قبل از عمل نیز صادق بوده است.

هفت راه برای دستیابی به نگرش بهتر
FBA-00206
  • کشف برونگرایی در خود

استاد روان شناسی ‌ویلیام اییسون (WILLIAM AEESON) می‌گوید: تنها به‌صورت برونگرا عمل کردن و اعمال برونگرا هستند که شمارا خوشحال‌تر می‌سازند. با توجه به پیشنهاد او با جرات و باشهامت عمل کردن و ریسک کردن در کارها و پرحرفی کردن تمرینی برای برون‌گرا شدن هستند.

  • ده دقیقه فرصت

در هرروز 10 دقیقه به خود فرصت دهید تا به خودتان مراجعه کنید. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فرهنگ با سرعت زیادی در حال تغییر است، جایی که ما همواره به دنبال آن هستیم که همهٔ کارها را با سرعتی حماقت آور به انجام برسانیم. (از گفته‌های MARSTON) او می‌گوید: اگر ما زمانی را برای آرام شدن به خودمان اختصاص دهیم در این صورت ما می‌توانیم باارزش‌ها و اولویت‌های خودمان ارتباط بیشتری برقرار کنیم. با تنظیم مصرف زمان ما به‌زودی می‌توانیم زندگی بیرونی‌مان را بازندگی درونی‌مان تطبیق دهیم.

  • قدر نعمت‌هایی را که دارید بدانید
روان‌شناسی فضولی
بخوانید

گزارشی که در مجله روان شناسی اجتماعی و شخصیت (JOURNAL OF PERSONALITY PSYCHOLOGY) به چاپ رسیده است پژوهشگران دریافته‌اند که افرادی که نگرششان به زندگی قدر شناسانه و مثبت است در سطح بالاتر ازنظر سلامتی قرار خواهند گرفت. بر اساس تحقیقات انجام‌شده این موضوع نشان داده‌شده است که واقع‌بینی و حق‌شناسی با احساسات مثبت مرتبط شده است که شامل قناعت، شادمانی و امید می‌شود. در چنین مواقعی فهرستی از 5 الی 10 چیزی که در زندگی خود به خاطر آن سپاس گذار هستید ترتیب دهید.

  • از شر آن خلاص شوید

سعی کنید همه‌چیز را یک‌جانبه در نظر نگیرید و به‌جای آن به رفتار و اعمال مردم و این‌که چگونه هستند و چگونه عمل می‌کنند توجه کنید و این نکته را نیز به ذهن خود بسپارید که شما قادر به تغییر دادن دیگران نیستید و فقط می‌تواند افکار خود را تغییر دهید.

  •  راز و نیایش 

به بخش معنوی خود توجه کنید و آن را ارتقا بخشید و گسترش دهید و این بدان معنی است که در مورد کلاس‌های مدیتیشن تحقیق کنید، به مراکز مذهبی محل خودسری بزنید و یا این‌که از دوستانتان توصیه‌های مفیدی از کتاب‌های معنوی و مقدس بخواهید.

نوشته شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

استفاده از مطالب فکر بنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjdtZWRpYWFkLWxQSmclMjclM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.