پرسشنامه رضایت جنسی

توضیحات مربوط به پرسشنامه رضایت جنسی: عبارت رضایت از محبت وابراز آن، میزان راحتی هنگام بحث از مسائل جنسی، نگرش ها نسبت به رابطه جنسی، آمیزش وتصمیمات مربوط به کنترل موالید و احساسات فرد درباره وفاداری جنسی منعکس می کند. نمرات بالا در رضایت از ابراز محبت و گرایش مثبتی را درباره نقش جنسیت در ازدواج منعکس می کند.
نمرات پایین نارضایتی از ابرازمحبت در رابطه، نگرانی درباره نقش جنسیت در ازدواج ویا عدم توافق در مورد تصمیمات مربوطه به کنترل موالید رانشان دهد.ابزاری که اطلاعات رضایت جنسی به وسیله آن جمع آوری شده پرسشنامه محقق ساخته است که شامل17 سوال  و یک نگرش سنج از نوع لیکرت است که به هرگزینه از یک تا پنج امتیاز داده می شود.

این پرسشنامه سنجیدین مقوله هایی مثل احساسات ونگرانی های شخصی را درباره ی محبت ورابطه ی جنسی با همسر را ارزیابی می کند.

مریم یاوری کرمانی (1389)

سازنده پرسشنامه پس از ساختن پرسشنامه آن را به 8 استاد با مدارک دکترای روان شناسی و مشاوره ارائه نمود و از آن ها خواسته شد که هر کدام درصدی را برای روایی آن بیان کنند.

پایایی پرسشنامه رضایت جنسی نیز از ارزش دو نیمه کردن استفاده شده است بدین صورت که سوالات فرد و زوج جدا جدا نمره گذاری شده است و ضریب همبستگی و ضریب پایایی این پرسشنامه 0.75 به دست آمده است. پرسشنامه رضایت جنسی با شرایط متناسب فرهنگ ایران شاخته شده است. اعتبار و پایایی این پرسشنامه 0.75 است.

پرسشنامه تجارب جنسی آریزونا
بخوانید

ابزاری که اطلاعات رضایت جنسی به وسیله آن جمع آوری شده پرسشنامه محقق ساخته است که شامل17 سوال  و یک نگرش سنج از نوع لیکرت است که به هرگزینه از یک تا پنج امتیاز داده می شود.

برای دریافت پرسشنامه کلیک کنید

local_library

گردآوری و تنظیم: گروه پژوهشی فکر بنیان

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.