اختلال آزار گری جنسی (Sexual sadism Disorder)

اختلال آزار گری جنسی در افراد به صورت تحریک جنسی ناشی از رنج دادن جسمانی یا روانی فرد دیگر و همزمان که موجب برانگیخته شدن رفتار نابهنجاری جنسی می شود، به دیگران هم آسیب می رساند. این علائم به مدت حداقل 6 ماه ادامه دارد و می تواند به صورت خیال پردازی و امیال هم باشد.

در حالی که علت خاصی برای اختلال آزارگری جنسی مشخص نشده است، نظریه های متعددی وجود دارد. فرار از واقعیات و یا احساس قدرت برای کسی که به طور معمول در زندگی احساس ناتوانی می کند،  برون ریزی فانتزی های جنسی سرکوب شده در طول زمان دلایل احتمالی این اختلال می باشد. سایر اختلالات روانی یا اجتماعی ممکن است همراه با اختلال آزارگری جنسی تشخیص داده شود، گرچه لزوما علت نیست.

شیوع این اختلال با توجه به اعمال جنسی خلافکاران جنسی کمتر از 10 درصد و در بین افرادی که قتل هایی با انگیزه ی جنسی را مرتکب شده اند از 37 تا 75 درصد می باشد.

سن شروع این اختلال در نمونه های قانونی که عمدتا مردان هستند، 19 سالگی می باشد. آزارگری جنسی احتمالا یک ویژگی دائمی می باشد اما ممکن است با توجه به ناراحتی ذهنی فرد و یا گرایش به وارد کردن صدمه به افراد ناراضی در نوسان باشد. به طور کلی روند این اختلال با افزایش سن تغییر می کند.

  • اختلالات نابهنجاری جنسی
اختلال عورت نمایی (Exhibitionism Disorder)
بخوانید
  • کنترل خارجی
  • کاهش سایق های جنسی
  • درمان اختلالات همزمان
  • درمان شناختی-رفتاری
  • روان درمانی پویشی

به زودی

به زودی

به زودی

به زودی

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

استفاده از مطالب فکر بنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.