اختلال بچه بازی (Pedophilia Disorder)

اختلال بچه بازی در افراد به صورت خیالپردازی های تحریک کننده ی جنسی مکرر و شدید، تمایلات جنسی و رفتارهایی که به فعالیت جنسی با کودک یا کودکان نابالغ مرتبط می شود، بروز می کند. این اختلال موجب ایجاد ناراحتی و مشکلات اجتماعی در فرد می شود. حداقل سن لازم برای تشخیص این اختلال 16 سال و حداقل 5 سال بزرگتر از کودک باید باشد.

عامل زیستی این اختلال  مشخص نشده است، اما از عوامل محیطی موثر در این اختلال می توان به آزار جنسی در کودکی، سوء مصرف مواد و فزون خواهی جنسی اشاره کرد.

شیوع این اختلال در مردان تقریبا 3 تا 5 درصد است و احتمالا در زنان خیلی کمتر از مردان است.

مردان بزرگسال مبتلا به این اختلال احتمالا از این تمایل جنسی شدید خود به کودکان آگاه می شوند. سن لازم برای تشخیص این اختلال حداقل 16 سال می باشد و دست کم فرد مبتلا باید 5 سال از قربانی بزرگتر باشد. این اختلال با گذشت زمان با درمان یا بدون آن  تغییر می کند. ممکن است به صورت ناراحتی ذهنی، اختلال روانی و اجتماعی یا گرایش به نشان دادن میل جنسی به کودکان در نوسان باشد. روند این اختلال با بالا رفتن سن افزایش یا کاهش می یابد.

  • اختلال افسردگی
  • اختلال دوقطبی
  • اختلالات اضطرابی
  • اختلال مصرف مواد
  • اختلال شخصیت ضداجتماعی
  • اختلالات نابهنجاری جنسی
  • کنترل خارجی
  • کاهش سایق های جنسی
  • درمان اختلالات همزمان
  • درمان شناختی-رفتاری
  • روان درمانی پویشی
اختلال عورت نمایی (Exhibitionism Disorder)
بخوانید

به زودی

به زودی

به زودی

مردی 35 ساله به دلیل تعرض به دختران نابالغ به زندان افتاده بود، که داوطلب مصاحبه با یک پژوهشگر مسایل جنسی شد. او در یک روستا و خانواده ای با سطح متوسط بزرگ شده بود و تحصیلات ابتدایی داشت. مادرش خشکه مقدس بود و او را با تعریف داستان هایی در مورد بیماری های جنسی و پیامد وحشتناک استمناء ترسانده و این تصور را در او بوجود آورده بود که هر گونه فعالیت جنسی کثیف است و مردها حیوان صفت هستند. به همین علت او از تمایلات و بازی های دگر جنس خواهانه ی خود قبل از دوره ی نوجوانی احساس گناه می کرد و با بالغ شدن در سن 12 سالگی همه ی فعالیت های دگرجنس خواهانه را قطع کرد. یک سال قبل از بلوغ استمناء را آغاز کرد و یک سال بعد از بلوغ به علت هشدارهای مادرش از آن دست کشید. در نوجوانی خجالتی بود و با اینکه به دختران علاقه داشت ولی از آن ها می ترسید. دختر ها او را به علت وابستگی به مادرش سرزنش می کردند. او با مشاهده جفت گیری اسب ها برانگیختگی جنسی پیدا می کرد و گاهی هنگام استمناء در خیال خود با حیوانات آمیزش می کرد. متوجه آمیزش همسالان خود با حیوانات شده بود و از 13 تا 18 سالگی به جای استمناء با گاو ها جماع می کرد. به تدریج علاقه ی خاصی به حیوانات خانگی پیدا کرد و فکر فعالیت جنسی با حیوانات بیشتر از جماع با دخترها برایش هیجان انگیز بود. وقتی 18 سال داشت نوعی بیماری در حیوانات شیوع پیدا کرد و به یاد حرف های مادرش این بیماری را ناشی از عمل جنسی تلقی کرد و این عمل را متوقف کرد. به علت نداشتن هیچ گونه عمل جنسی با بزرگسالان، ترس از استمناء یا جماع با حیوانات، به الگوی قبل از بلوغ بازگشت و جماع با دختران نابالغ را شروع کرد و به همین علت بازداشت شد.

اختلالات مرتبط با مواد افیونی (Opioid-Related Disorders)
بخوانید

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکربنیان

استفاده از مطالب فکربنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.