جذب و انطباق از نظریه رشد شناختی پیاژه

در این ویدیو دو مفهوم جذب و انطباق از نظریه رشد شناختی پیاژه با استفاده از کارتون توضیح داده شده است.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxMjYzNjIzMjQyMyUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRmI5dEhNJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDEyNjM2MjMyNDIzJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

جذب و انطباق از نظریه رشد شناختی پیاژه دو مفهوم پایه در نظریه او می باشد. جذب یا درون سازی یا همگون سازی کسب اطلاعات جدید و تلاش برای هماهنگ کردن این اطلاعات با طرحواره های موجود از قبل ، یا پاسخ دادن به محیط بر اساس الگوهای رفتاری یا طرحواره های از قبل آموخته شده و هنگامی رخ می دهد که معلومات حاصل از تجربه های گذشته در موقعیت های جدید به کار می رود. جذب مستلزم بروز پاسخی است که از پیش کسب شده باشد و کودک آنچه را که از محیط گرفته می بایست جزئی از خود بداند.
انطباق یا برون سازی یا همسازی بدین معنی است که فرد پاسخ های خود را بنا به خواست های محیط ، تغییر می دهد، به عبارتی تغییریا صلاح طرحواه های فعلی برای هماهنگی با اطلاعات جدید ، یا پاسخ دادن به محیط با روشی تازه است. انطباق هنگامی صورت می گیرد که فرد رفتار خود را با شرایطی که بر او تحمیل شده است تطبیق دهد.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjdtZWRpYWFkLWxQSmclMjclM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]
آزمایش بیلارگون در زمینه پایداری شی
بخوانید
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.