هدف و برنامه ریزی

هدف و برنامه ریزی – در این گفتگو مطالبی مفید و کاربردی مورد بحث قرار گرفته است. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد در جامعه و مانند گذشته ی خود من سردرگم هستید که چه کاری را می خواهید انجام دهید و به دنبال برنامه ریزی ای هستید که بتوانید به موفقیت برسید.یک هدف خوب مانند یک نشانه گیری مناسب است.

چگونه می توان یک هدف را تعیین کرد؟
ابتدا آنچه را که میخواهید به دست آورید را در نظر بگیرید و سپس به آن متعهد شوید. تنظیم SMART (اهداف خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمانبندی) که باعث ایجاد انگیزه شما و نوشتن آنها می شود تا احساس راحتی کنید. سپس قدم هایی را که می خواهید برای رسیدن به هدف خود بردارید را ترسیم کنید، برنامه ریزی کنید و یک به یک موانع را شناسایی و از سر راه خود بردارید.

تنظیم هدف یک فرآیند قدرتمند برای تفکر در مورد آینده ایده آل شما است این مهم می تواند به شما انگیزه دهدچرا که میتوانید خود آیندتان را مشاهده کنید.

شروع به تنظیم اهداف شخصی اهداف خود را در تعدادی از سطوح تعیین می کنید:
  • ابتدا “تصویر بزرگ” خود را با آنچه که می خواهید با زندگی خود (یا بیش از 10 سال آینده) انجام دهید، ایجاد کنید و اهداف وسیع را که می خواهید به دست آورید شناسایی کنید.
  • سپس، تصویر بزرگ خود را به تصاویر کوچک تر و کوچکتر تقسیم کنید. سرانجام، هنگامی که طرح خود را در دست دارید، برای رسیدن به این اهداف، شروع به کار می کنید.
الگوهای دلبستگی (دلبستگی مادر و کودک)
بخوانید

روند تعیین اهداف به شما کمک می کند تا جایی که می خواهید زندگی خودتان را انتخاب کنید. با دانستن دقیقا همان چیزی که میخواهید به دست بیاورید، می دانید که باید تلاش خود را متمرکز کنید. داشتن هدف و برنامه اجازه نمی دهد انرژی شما هدر رود و حواستان بر روی موضوعات غیر مهم زندگیتان پرت شود.

استفاده از مطالب فکربنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.