چگونه جوان بمانیم؟

چگونه جوان بمانیم؟ این مقاله به شش مورد ساده که می تواند به بهبود سلامتی و حس جوانی کمک کند آورده شده است.

وقتی هم‌کلاسی‌های قدیمی دور هم جمع می‌شوند، متوجه گذشت برق‌آسای زمان می‌شوند، انگار همین دیروز بود، ستارهٔ خوش‌هیکل فوتبالی که روزی حسرتش را می‌خوردید، امروز به فردی چاق و کچل و خانه‌نشین تبدیل‌شده، درحالی‌که شیپورچی لاغر مردنی حالا به موزیسین حرفه‌ای و جذابی بدل شده است. ملکهٔ رقصی که در شانزده‌سالگی به اوج رسیده بود، الان دو برابر سنش نشان می‌دهد و کتاب خوان ساده و بدقیافهٔ دیروز، متخصص قلب خبره و حیرت انگیزی شده است.

علت تفاوت رسیدن به سن پیری در انسان‌ها چیست؟ البته ژن‌ها تأثیر به سزایی دارند؛ اما مایکل اف رویزن معاون دانشگاه پزشکی سانی و نویسندهٔ کتاب آیا شما در حد ممکن خود جوان هستید؟ می‌گوید: ما کنترل فوق‌العاده زیادی روی روند پیر شدن خود داریم. وقتی بتوانیم این روند را برعکس کنیم، هرکسی قادر است از چشمه‌های جوانی بهره ببرد. من به شما پیشنهاد می‌کنم که سه هدف آسان برای سلامتی خود انتخاب کنند و از آن پیروی نمایند . هرقدر آرزوهایتان عاقلانه‌تر باشند، راحت‌تر با این برنامه کنار خواهید آمد.

در اینجا شش راه آسان برای کند کردن عقربه‌های ساعت عمرتان داریم.
  • آسپیرین مصرف کنید.

این داروی شگفت‌انگیز فقط شمارا از شر سردرد راحت نمی‌کند بلکه خطر سکته، حملهٔ قلبی، کاهش حافظه، چین‌وچروک و حتی بعضی از سرطان‌ها را نیز کاهش می‌دهد. رویزن می‌گوید: علت تمام این بیماری‌ها پیر شدن سرخرگ‌هاست و آسپیرین تورم رگ‌ها را کاهش می‌دهد. او به زنانی که یائسگی زودرس دارند توصیه می کند برای این‌که به مسائلی ازجمله زخم معده، دیابت و مشکلات کلیوی که مانع مصرف آسپیرین مبتلا نشوند، هرروز مصرف سی‌وپنج میلی‌گرم آسپیرین مصرف کنند. این کار می‌تواند شمارا تا یک سال و نه ماه جوان‌تر کند.

نخستین زمان برای نوآوری
بخوانید
چگونه جوان بمانیم؟
main1
  • روابط جنسی منظم با همسرتان داشته باشید.

اگر در هفته حداقل دو مرتبه رابطه جنسی داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. البته به شرطی که سکس سالم و ایمن را امتحان کنید. رویزن می‌گوید: دانشمندان تاکنون نتوانسته‌اند توضیح دهند که چرا سکس انسان را جوان‌تر می‌کند، به هر حال سکس نوعی ترقی شیمی زیستی است که اوج لذت جنسی را باعث می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد. اگر ازنظر مسائل جنسی راضی باشید، خطر تصادف، سرطان و کهولت سرخرگ‌ها را کاهش داده‌اید. این کار شمارا تا یک سال و شش ماه جوان‌تر می‌کند.

  • از نخ دندان استفاده کنید.

اگر دندان‌پزشکتان به شما می‌گفت که استفاده از نخ دندان جوان‌ترتان می‌کند، دیگر برای پیش‌گیری از سرطان لثه این کار را رها نمی‌کردید. رویزن می‌گوید:‌ استفادهٔ روزانه از نخ دندان، مانع سکته، تحلیل حافظه و بیماری‌های قلبی می‌شود. چراکه این عمل مانع هجوم باکتری سرخرگ به لثه‌ها می‌شود. با این کار شما می‌توانید تا شش سال و چهار ماه جوان‌تر بمانید.

  • دوست پشمالویی برای خود بیابید.

سگ شما کاری بیش از غلت خوردن و برگرداندن اشیاء می‌کند و او هم می‌تواند شمارا جوان نگه دارد. رویزن به این نتیجه رسید که کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، نه‌تنها کمتر دچار سرماخوردگی، سردرد و دیگر بیماری‌های مسری می‌شوند، بلکه آن‌ها بیشتر از حملات قلبی جان سالم بدر می‌برند. چرا؟ بنا به گفته‌های رویزن سگ شما مثل مربی شخصی شما می‌ماند که هرروز شمارا مجبور به قدم زدن می‌کند و کمک می‌کند و برنامهٔ خوابیدن و بیدار شدن منظم‌تری داشته باشید.

  • زغال‌اخته بخورید.
کرونا تهدیدی جدید و ناشناخته برای مغزی با سازوکارهای کهنه
بخوانید

نمی‌گوییم سیب و پرتقال نخورید نه تمام میوه‌ها مفید هستند اما زغال‌اخته در هر کالری حداکثر مواد مغزی ممکن را در خود دارد. دسته میوه‌های توت شکل مثل داروهای مقوی آنتی اکسیدانت عمل می‌کنند. فقط نیم فنجان زغال‌اخته به‌اندازهٔ پنج برابر میوه یا سبزی‌های دیگر مواد موردنیاز را به بدن شما می‌رساند. به‌علاوه زغال‌اخته منبع سرشار ویتامین ث، پروتئین و اسید الاجیک ((Ellagic)) هستند که مانع بعضی سرطان‌ها می‌شود. با این کار تا یک سال و شش ماه جوان‌تر شوید.

  • وزنه‌برداری کنید.

خیلی خانم‌ها از وزنه‌برداری خجالت می‌کشند. چراکه می‌ترسند بدنشان شبیه اندام مردان قوی‌هیکل جهانی شود؛ اما رویزن بر این امر اصرار دارد که فقط سی دقیقه وزنه‌برداری در هفته می‌تواند روند پیر شدنشان را تغییر دهد. اندامتان را قوی و انعطاف‌پذیر حفظ کنید تا از پیری زودرس جلوگیری کنید. اگر به وزنه‌برداری علاقهٔ چندانی ندارید، می‌توانید ورزش یوگا را امتحان کنید. تا یک سال و هفت ماه با این شیوه جوان‌تر خواهید شد.

نوشته شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

استفاده از مطالب فکر بنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.