ابداع یک سربند برای رفع مشکلات مربوط به خواب – یک شرکت آمریکایی، سربندی ابداع کرده است که می‌تواند به برطرف کردن مشکل بحران خواب کمک کند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران باور دارند که رویاها، حاصل بار روانشناختی روزمره افراد و گاهی بخش‌هایی از تخیل آنها هستند.

درک کنونی ما در مورد رویا و یا “حرکت تند چشم در خواب”(REM)، از تجربیات دور نیست. ما می‌دانیم که این مرحله خواب، از نظر زیستی ضروری و اختلال در آن، با افسردگی در ارتباط است.

شرکت آمریکایی “Rythm”، نوعی سربند ابداع کرده است که می‌تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند. این سربند موسوم به “دریم” (Dreem)، یک سربند پارچه‌ای است که اطراف گوش‌ها و روی پیشانی را می‌پوشاند. هدف از طراحی این سربند، بهبود خواب با بررسی، تحلیل و عملکرد خاص روی مغز در طول شب است.

ایده پایه‌گذاری شرکت Rythm، نخستین بار در سال ۲۰۱۴، توسط “هوگو مرسیه” (Hugo Mercier) مطرح شد. مرسیر که در آن زمان، دانشجوی ریاضیات و علوم رایانه دانشگاه “اکول پلی‌تکنیک” (Ecole Polytechnique) پاریس بود، علاقه زیادی به مطالعه مغز داشت. او با همکاری تعدادی از دانشمندان علوم اعصاب، به بررسی تاثیر تحریک شنوایی در طول خواب عمیق، بر تثبیت حافظه پرداخت. مرسیه گفت: ما دریافتیم که با تحریک شنوایی و هم‌گاه‌سازی الگوهای خاصی از مغز، می‌توان کیفیت خواب عمیق را افزایش داد.

پژوهشگران این شرکت، مشکلات مربوط به خواب را در سراسر جهان بررسی و تلاش کردند با ابداع دریم، راه‌حل هایی را برای بحران خواب ارائه دهند.

Rythm، در طول چهار سال گذشته موفق شد بودجه‌ای معادل ۶۰ میلیون پوند فراهم کند و دریم را به عنوان یک راه حل احتمالی ارائه دهد.

تفکر شما درباره‌ی سن‌تان چه تاثیری در سبک زندگی‌تان دارد؟
بخوانید

عملکرد این سربند، در چهار مرحله صورت می‌گیرد. در ابتدا، از شما خواسته می‌شود که با تنظیم هوا، ضربان قلب و تنفس خود را هم‌گاه‌سازی کنید و برای پایان دادن به تفکر درباره اتفاقات روزمره، حالتی شبیه به مراقبه را انجام دهید.

در دومین مرحله، سربند با ارسال صدا به مغز و رساندن آنها به گوش، به خواب عمیق کمک می‌کند. در مرحله سوم، کاربر را دقیقا در مرحله سبک‌تر خواب بیدار می‌کند و در مرحله چهارم که مهم‌ترین مرحله است، اطلاعات دقیقی در مورد خواب کاربر و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه می‌دهد.

دریم، فعالیت مغز را با استفاده از الکترودهای “EEG” اندازه‌گیری و سپس، این اطلاعات را در یک CPU تحلیل می‌کند. ریزلرزش‌ها، صداها را مستقیما به گوش میانی منتقل می‌کنند و به این ترتیب، خواب عمیق را بهبود می‌بخشند.

مرسیه افزود: بحران خواب، در حال حاضر یک بحران جهانی است که به مرور زمان، پیامدهای منفی برای سلامتی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.