اختلال آمیختگی اجتماعی بازداری نشده

اختلال آمیختگی بازداری نشده (Disinhibited Social Engagement Disorder) مربوط به رفتارهای بیش از حد خودمانی در رابطه با افراد غریبه می باشد. این رفتارها محدودیت های اجتماعی را باتوجه به فرهنگ، نقض می کند. این اختلال به علت ویژگی های مشترک با غفلت اجتماعی علائم هایی نظیر تاخیرهای شناختی و زبانی، رفتار قالبی و سوء تغذیه و یا مراقبت نامناسب را دارند. این اختلال را می توان در کودکانی که دلبستگی آن ها به مراقبت کننده ها از ایمن تا آشفته و کودکانی که سابقه غفلت ندارند، دید.

  • مراقبت ناپایدار از کودک در ماه های اول زندگی
  • فقدان محبت و یا تحریک اجتماعی با مراقبان بزرگسالان در اوایل زندگی
  • تغییرات مکرر در مراقبت های اولیه
  • زندگی در یک وضعیت نامناسب، مانند یتیم خانه ها

شیوع این اختلال معلوم نشده است. در کودکانی که شدیدا مورد غفلت قرار گرفته اند و به محیط های بهنجار انتقال داده شده اند هم به ندرت دیده می شود. در جمعیت پر خطر در حدود 20 درصد از کودکان این اختلال روی می دهد.

این اختلال در کودکانی که چند ماه اول زندگی خود را در معرض غفلت اجتماعی قرار گرفته اند، تشخیص داده می شود. شواهدی در این زمینه ارتباط بین شروع غفلت بعد از 2 سالگی و این اختلال وجود ندارد.

در کودکان مبتلا به اختلال آمیختگی بازداری نشده، رفتار های اجتماعی نا متناسب با سن خود، عدم خودداری در تعامل با بزرگسالان نا آشنا با رفتار های توجه طلبی همراه است.

اختلال کابوس (Nightmare Disorder)
بخوانید

علائم این اختلال در تعامل های این کودکان با بزرگسالان بیشتر به چشم می خورد. این اختلال از سال دوم زندگی تا نوجوانی توصیف شده است. نوجوانان مبتلا به این اختلال در روابطشان با همسالان بیشتر دچار تعارض می شوند.

این اختلال روابط میان فردی مبتلایان را دچار مشکل می کند. پیش آگهی آن بهفقط  میزان کمی با کیفیت محیط بعد از غفلت ارتباط دارد.

تحقیقات اندکی در زمینه این دسته از اختلالات انجام شده است. با این حال می توان گفت این اختلال با تاخیرهای شناختی و زبانی و سوءتغذیه همراه است. اما ابتلا همزمان این کودکان به ADHD وجود دارد.

 شایع ترین روش های درمان عبارتند از روانپزشکی نسبتا بدون استرس مانند درمان بیان یا بازی درمانی. این درمانها به فرزند شما اجازه می دهد تا با مشاور حرفه ای، اعتماد و بالغ ارتباط برقرار کنید به نحوی که برای آنها راحت باشد. او با بازی یا فعالیت در زمینه هنر، در حال توسعه سطح مناسب دلبستگی است و رفتار خود را هدایت می کند.

به زودی

به زودی

به زودی

به زودی

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکربنیان

استفاده از مطالب فکربنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.