الکلیسم – علت، علائم، تشخیص، درمان، آسیب شناسی

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ0NjI0MjA3OTAwNzAyMSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRkFLYXRGJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDQ2MjQyMDc5MDA3MDIxJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

الکلیسم، همچنین به عنوان اختلال مصرف الکل (AUD) شناخته شده است، یک واژه گسترده برای هر نوشیدن الکل است که به مشکلات سلامتی روانی یا جسمی منجر می شود. اختلال قبلا به دو نوع تقسیم شده بود: سوء مصرف الکل و وابستگی به الکل. در زمینه پزشکی، گفته می شود که الکلیسم در زمانی که دو یا چند مورد از شرایط زیر وجود دارد قابل تشخیص است:

  • یک فرد مقدار زیادی از الکل را در مدت زمان طولانی مصرف می کند،
  • مصرف الکل و نوشیدن الکل زمان زیادی را صرف می کند
برخی نکات ویدیوی الکلیسم
  • نتیجه مصر مداوم و طولانی الکل سبب می شود که انجام مسئولیتها صورت نگیرد، مشکلات اجتماعی، مشکلات بهداشتی حادث شود.
  • رانندگی در حین مستی و رابطه جنسی ناایمن و نادرست حادث شود.
  • مصرف الکل می تواند بر تمام قسمت های بدن تأثیر بگذارد، اما به ویژه در مغز، قلب، کبد، پانکراس و سیستم ایمنی تاثیر می گذارد.
  • این می تواند منجر به بیماری های روانی، سندرم Wernicke-Korsakoff، ضربان قلب نامنظم، سیروز کبد و افزایش خطر ابتلا به سرطان، در میان سایر بیماری ها باشد.
  • نوشیدن در دوران بارداری سبب آسیب به کودک می شود که منجر به اختلالات طیف الکل جنینی می شود.
  • زنان به طور کلی نسبت به اثرات مضر فیزیکی و روانی الکل حساسیت بیشتری نسبت به مردان دارند.

در خصوص عوامل زمینه ساز الکلیسم در این ویدیو اشاره می شود به عوامل محیطی و ژنتیک که تقریباً نیمی از خطر مربوط به هر یک است. فردی که یک والد یا خواهر و برادر الکلی دارد، به سه تا چهار برابر احتمال ابتلا به الکل را دارد. عوامل محیطی شامل تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و رفتاری می شوند. سطوح استرس بالا و اضطراب، و همچنین هزینه ارزان قیمت الکل و دسترسی آسان، خطر را افزایش می دهند.

آزمون و خطا و پیچیدگی
بخوانید

افرادی که ممکن است بخاطر جلوگیری یا بهبود نشانه های ترک الکل به طور مداوم بخوابند. بعد از اینکه یک نفر نوشیدن الکل را متوقف می کند، ممکن است سطح کم ترک دارو را برای ماهها تجربه کند. از نظر پزشکی، الکل به عنوان یک بیماری فیزیکی و روانی در نظر گرفته می شود.  پرسشنامه ها و آزمایش های خاص خونی می توانند افرادی را که دارای الکلیسم هستند شناسایی کنند.

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.