مکانیزم اثر داروی پروزاک (درمان دارویی افسردگی)

مکانیزم اثر داروی پروزاک (درمان دارویی افسردگی) – مکانیزم اثر داروی پروزاک برای درمان افسردگی دراین ویدئو به خوبی نشان داده شده است.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ1NTkwOTI1Nzg1MzkzMiUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRmV3VExNJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDU1OTA5MjU3ODUzOTMyJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]
فلوکستین

در سال ۱۹۸۶ درالای لی‌لی اند کامپنی ساخته شد و اداره مواد غذائی و داروئی ایالات متحده آمریکا در ۱۹۸۷ سودمندی آن را برای درمان افسردگی تأیید کرد

همچنین فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون در انزال زودرس مردان و دیگر کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد بستگی دارد برخلاف باور رایج فلوکستین اولین داروی اس‌اس‌آرآی نیست و پیش از آن زیملدین و ایندالپین وفلووکسامین ساخته شده بودند که دو مورد اول به دلیل عوارض نامطلوب‌شان به سرعت از بازار خارج شدند.

علی‌رغم ورود داروهای جدیدتر این گروه فلوکستین همچنان یک داروی پرطرفدار است و در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۲۲ میلیون نسخه برای آن در ایالات متحدهتجویز شده‌است. مدت حق انحصاری تولید فلوکستین در سال ۲۰۰۱ پایان یافته و هم اکنون شرکت‌های مختلفداروسازی به تولید آن می‌پردازند.

قرص فلوکستین (fluoxetine) با نام تجاری پروزاک (Prozac) یک مهار کننده باز جذب سروتونین (ssra)، یک داروی ضد افسردگی می باشد. از این داروی موثر در درمان اختلالات ذهنی و روانی، نارسایی های جنسی، پر اشتهایی های عصبی و پریودی به کار می گیرند. برای آشنایی بیشتر با قرص پروزاک در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

قرص پروزاک یا فلوکستین چیست؟

قرص پروزاک مواد شیمیایی موجود در مغز را که ممکن است موجب بروز ترس و اضطراب، افسردگی، نشانه های وسواس شوند را کنترل و تحت تاثیر قرار می دهد. از این دارو در درمان افسردگی های دو قطبی نیز استفاده می کنند. و فقط در صورت تجویز پزشک اجازه مصرف آن را دارید.

فلوکستین مهارگر بازجذب انتخابی سروتونین است هرچند در مقادیر بالاتر می‌تواند بازجذب دوپامین و نوراپی‌نفرینرا نیز مهار کند. همچنین آگونیست گیرنده σ1 (سیگما ۱) و مهارگر کانال کلر وابسته به کلسیم است.

رویاهای نامعمول، افزایش زمان انزال، اضطراب، خشکی دهان، علائم شبه سرماخوردگی، بی خوابی، لرزش، حالت تهوع، عصبانیت، تعریق، خواب آلودگی، عوارض پوستی.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.