این کار را هرگز در زندگی‌تان انجام ندهید! چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد اگر نوشیدن آب و هر نوشیدنی شامل آب، مانند آب‌میوه و نوشیدنی‌های غیر الکلی را متوقف کنید؟

خب بیایید با این شروع کنیم که این اصلاً خوب نیست. بدن شما از ۶۰ درصد آب تشکیل شده و این دلیل خوبی است برای اینکه مطمئن شویم به طور مداوم آب بدن‌مان را تامین می‌کنیم. آب به وسیله‌ی انتقال مواد مغذی حیاتی و هورمون‌ها به مقصدشاندر بدن، عاملی مطمئن برای سلامت اندام‌ها و اجزای بدن است، از جمله انعطاف‌پذیری مفاصل و تنظیم دمای داخلی بدن و تازه نگه‌داشتن کره‌ی چشم. اما ما هم مقدار زیادی آب از طریق اعمالی مانند دفع ادرار، حدود ۱.۵ لیتر در روز و عرق کردن از دست می‌دهیم.

بنابراین باید بدانیم چه موقع مصرف آب را افزایش دهیم؛ نوشیدن آب زمانی ضروری است که «مرکز تشنگی مغز» که در هیپوتالاموس قرار دارد، کارش را آغاز کند. مرکز تشنگی به طور مداوم با عروق خونی ارتباط برقرار می‌کند تا مقدار آب بدن را بداند و هنگامی که مقدار آب بدن از مقدار ایده آل کمتر باشد، به شما دستور می‌دهد چیزی بنوشید.

پس اگر چیزی ننوشید چه اتفاقی می‌افتد؟ دانشمندان توضیح می‌دهند که ممکن است کمی طول بکشد، اما در نهایت مغز شما شروع به کوچک شدن می‌کند و دچار سرگیجه شده و تحمل شما در برابر درد بالا می‌رود. مطالعات همچنین نشان داده که مغز تشنه عملکرد کمتری دارد. مغز تشنه اکسیژن بیشتری برای انجام کارها نسبت به مغز معمولی نیاز دارد و سپس منجر به عدم ادرار و بلعیدن، حالت تهوع و هذیان گفتن می‌شود.

راهنمایی برای سیم‌کشی دوباره مغز!
بخوانید

دانشمندان می‌گویند پس عادت تحمل تشنگی و آب نوشیدن را رها کنید و به‌طور مرتب آب و نوشیدنی‌های سالم دارای آب بنوشید تا سلامتی شما تضمین شود. کم‌آبی بدن عاملی مهم، خطرناک و تهدید کننده‌ی سلامت بدن، به‌خصوص مغز است که بر روی اندام‌های دیگر بدن نیز اثر منفی می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.