نویسنده کتاب‌های پرفروش «دروغگویی روی مبل»، «دژخیم عشق» «وقتی نیچه گریست» و «مسئله اسپینوزا» و یکی از مهمترین چهره‌های جهانی در حوزه روان درمانی، در کتاب «یالوم خوانان» گلچینی از مشهورترین آثار خود را ارائه داده و آنها را با مقالاتی جدید در مورد نوشتن و هنر روان‌درمانی، تکمیل کرده است.

خوانندگان در این اثر با تنوع در نوشته‌های یالوم رو به رو می‌شوند که از قطعات توضیحی در مورد بیماران گرفته تا الگوهای نظری و البته ادبیات، گسترش یافته است. این گزیده‌ها که به دقت ویرایش شده‌اند، شامل بخش‌هایی از نوشته‌های استادانه یالوم در حوزه گروه‌درمانی و درمان اگزیستانسیال و همچنین گلچینی از «دژخیم عشق»، «وقتی نیچه گریست» و «دروغگویی روی مبل» است.

مقدمه یالوم برای کتاب حاضر، مقدمه‌های بخش‌های مختلف و سه مقاله جدید در مورد روایت بخش‌های جدیدی است که او به این کتاب اضافه کرده است.

یالوم، هم در آثار داستانی و هم در آثار غیرداستانی خود از پشت عینک روان‌درمانی به بررسی ماهیت انسانی می‌پردازد و به ما نشان می‌دهد که خط میان حقیقت و تخیل، همیشه به راحتی قابل تشخیص نیست. علاقه بسیار زیاد به روایت، از همان ابتدای کار یالوم، انگیزه‌ای مهم برای او بوده و همین اشتیاق است که این گزیده‌ها را به همدیگر چفت کرده است.

خوانندگان با پیشینه‌های گوناگون می‌توانند به سراغ «یالوم خوانان» بیایند. خوانندگان متون بالینی دکتر یالوم، مسحور آثار داستانی وی می‌شوند و خوانندگان عمومی او نیز درکی وسیع‌تر از کار روان‌درمانی پیدا می‌کنند و همه نشانی از یک استاد را درمی‌یابند.

نگاهی به کتاب یالوم خوانان

برخورد شما با این کتاب دو حالت دارد (از سایت کافه کتاب)

  1. کتاب های این نویسنده مثل روان درمانی اگزیستانسیال، وقتی نیچه گریست و… خوانده اید که در این صورت از مطالعه کتاب یالوم خوانان بی نهایت لذت می برید. (چون از پشت صحنه نوشته شدن این آثار باخبر می شوید و انگیزه های شخصی نویسنده را می خوانید و همچنین مروری می شود بر کتاب هایی که قبلا خوانده اید)
  2. کتاب های یالوم را نخوانده اید که در این صورت ممکن است از این کتاب لذت فراوانی نبرید. (چون بحث های تخصصی روان درمانی در این کتاب کم نیست و همچنین برخی قسمت های کتاب ها فاش می شود.)
افسردگی؛ دردی مشترک یا تفکری تحمیلی
بخوانید

کتاب «یالوم خوانان» نوشته «اروین د. یالوم» با ترجمه حسین کاظمی یزدی در ۶۰۸ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به بهای ۴۲ هزار تومان از سوی انتشارات پندار تابان، منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.