عملکرد یا تمایل جنسی نرمال یعنی چه؟

در ویدئوی عملکرد یا تمایل جنسی نرمال، دکتر سارا ناصر زاده پاسخگوی سوالات متداولی هستند که بیشتر پرسیده شده است.

سوالاتی مانند اندازه ی طبیعی آلت جنسی آقایان و میزان میل جنسی بانوان

توضیحات ویدئوی عملکرد یا تمایل جنسی نرمال یعنی چه؟

به طور معمول ، ما تمایل داریم که میل را به عنوان یک احساس در نظر بگیریم – یعنی ناشی از وضعیت ذهنی ما ، شبیه به محبت یا عصبانیت یا غم و اندوه یا تعجب یا اضطراب. میل جنسی  یکی از نیازهایی است که باعث می شود دو جنس مخالف به یکدیگر نزدیک شده و در کنار هم زندگی کنند، به طوری که همین میل سبب بقای نسل انسان نیز می شود. میل جنسی مرحله انگیزشی و علاقه به فعالیت جنسی است که به شک علاقه و تمایل در می­آید تا با شریک جنسی و عاطفی خود در یک فعالیت جنسی شرکت کنیم. این امر یک جنبه از چرخه جنسی انسان است ونحوه تجربه آن می تواند به تعداد انسان ها متنوع باشد. تمایلات جنسی برای یک فرد واحد، در زمان های مختلف نیز تغییر می کند.

خیلی از افراد می خواهند بدانند که عملکرد جنسی آنان در طیف نرمال قرار میگیرد یا خیر.

اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت در طی بلوغ تغییر می کند. رشد آلت بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است. طیف نرمال بستگی به موقعیت جغرافیایی، محیط و وراثت دارد.

اوتیسم چگونه من را آزاد کرد که خودم باشم
بخوانید

دانشگاه علوم پزشکی تهران، مطالعه ای در سال 2007 انجام داد و به نتایج زیر رسیدند:

اندازه ی طبیعی آلت جنسی مردانه، در 20 الی 40 سالگی در حالتی که نعوذ نداشته باشد به طور میانگین طولی بین 9.50 تا 14 سانتی متر و دور آلت تناسلی بین 7.50 الی 10 سانتی متر است.

البته به معنی آن نیست که اگر در این میانگین قرار نگرفتید مشکلی دارید، گرچه از نظر پزشکی طول آلت تناسلی زیر 7.50 سانتی متر، مشکلاتی برای دخول به همراه خواهد داشت.

اکثر خانم ها این سوال را دارند که من میل جنسی ندارم و اگر ارتباطی نداشته باشم موردی برایم پیش نخواهد آمد.  میل جنسی در افراد مختلف پیرو وضعیت روحی و جسمی آنها است و در این بین هورمونهای استروژن و تستسترون توانایی آن را دارد که در میل جنسی و شرایط جسمانی خانمها و آقایان تاثیر گذار باشد.

اگر خانم­ها میل جنسی خود را با آقایان مقایسه کنند ممکن است این طور به نظرشان برسد که میل جنسی آنان نرمال نیست. میل جنسی زنان برعکس آقایان حالت واکنشی ندارد. ممکن است آقایان حتی در هنگام تلویزیون دیدن نیز برانگیختگی داشته باشند.

در صورتی که احساس می کنیددر این زمینه مشکلی دارید می توانید به متخصص زنان یا روان درمان گر جنسی یا روان پزشک صحبت کنید.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط