توانایی مغز انسان

توانایی مغز انسان – از دیرباز برای شناخت توانمندی مغز انسان قیاس های فراوانی صورت گرفته است برای مثال: “مغزش مثل ماشین حسابه”، در این ویدیو به مقایسه مغز انسان با برترین تکنولوژی روز یعنی اینترنت پرداخته شده است. به زودی این ویدیو با صدا گذاری فارسی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ0NjI0Nzk4MTA3NTQyNyUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRktZM3M4JTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDQ2MjQ3OTgxMDc1NDI3JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

دانشمندان کامپیوتر برای دهه ها تلاش می کنند تا ماشین هایی تولید کنند که می توانند سریعتر از مغز انسان محاسبه کنند، توانایی مغز انسان را داشته باشند و اطلاعات بیشتری را ذخیره کنند. ذخیره سازها برنده شده اند. قدرتمندترین ابرکامپیوتر جهان، K از Fujitsu، چهار بار سریعتر محاسبه می شود و ده برابر اطلاعات را نگه می دارد.

و البته، بسیاری از بیت های دیگر در هر لحظه از اینترنت استفاده می کنند. با این حال سرورهای اینترنتی سراسر جهان یک شهر کوچک را پر می کنند و K به اندازه کافی برق را برای تأمین قدرت 10،000 خانه می برد. مغز فوق العاده کارآمد مصرف آب کمتر از لامپ کم نور و متناسب در داخل سر ماست.

زیست شناسی بسیار کم است: ژنوم انسان، که بدن ما را رشد می دهد و ما را از طریق سالها زندگی پیچیده هدایت می کند، نیاز به اطلاعات کمتری نسبت به سیستم عامل لپ تاپ دارد. حتی یک مغز گربه تازه ترین اپل 1000 برابر ذخیره سازی داده ها و یک میلیون بار سریعتر به آن عمل می کند.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.