رابطه هوش و اضطراب

رابطه هوش و اضطراب – در زندگی روزمره‌ی ما، خیلی شایع است که احساس استرس و اضطراب را تجربه کنیم. وظایف خود را خیلی سریع پیش می‌بریم درحالی‌که نمی‌خواهیم برای درک اطرافمان، کمی توقف کنیم. در آن لحظات، کسانی که در اطرافتان هستند دائماً به شما خواهند گفت که باید دست از این کار بردارید و عطر گل رز استشمام کنید. حتی شاید به شما بگویند که مشکل عصبی دارید چون خودتان کارها را به پایان نمی‌رسانید و برای غلبه بر آن به حمایت نیازمندید. این درست است که برای لذت بردن از یک زندگی سالم و متعادل باید بایستیم و از خود و زندگی‌مان لذت ببریم؛ اما امروز در این مقاله به شما بگویم که آن لحظاتی که نگران هستید می‌تواند نشانه‌ی هوش هیجانی شما هم باشد. البته بدیهی ست که باید به‌طور صحیح آن را مدیریت کنیم.

دانش هیجانی: شناخت، درک و ابراز عواطف
بخوانید

اضطراب با ترس و ترس با اضطراب به بشر کمک می‌کنند تا ویژگی‌های شخصیت خود را بشناسند. یکی بازتاب دیگری است.

کنراد لورنز – Konrad Lorenz

اضطراب به معنی هوش کلامی بالاتر است

مطالعه‌ای که در Science Direct منتشرشده به روابط بین اختلال اضطراب فراگیر، افسردگی، نگرانی و مدیریت هیجان و سطوح هوش کلامی و غیرکلامی اشاره دارد که در این مطالعه از نمونه‌ای به حجم 126 نفر استفاده‌شده است. داده‌های به‌دست‌آمده نشان می‌دهند که هوش کلامی با اختلال اضطراب فراگیر و علائم افسردگی ارتباط مثبت دارد؛ بنابراین، نتیجه‌گیری شده بود افرادی که از اختلالات اضطراب رنج می‌برند و علائم افسردگی نشان می‌دهند سطح بالایی از هوش کلامی را نشان می‌دهند.

غلبه بر افسردگی
بخوانید
مراحل مهارت حل مسأله
مهارت حل مسئله
این مهارت جزء ده مهارت زنگی در قرن حاضر است.

ارتباط بین هوش و اضطراب

این مطالعه توسط محققان، Alexander Penny، Victoria Miedema و Dwight Mazmanian از گروه روان شناسی در دانشگاه Lakehead در کانادا منتشر خواهد شد. در این بررسی، دانشمندان رابطه‌ی بین اضطراب، هوش و حالت نشخوار ذهنی یا نگرانی را به ما نشان می‌دهند. لازم به ذکر است که در مطالعات و پروژه‌های تحقیقی بسیاری که تاکنون انجام‌شده، رابطه بین اضطراب و هوش ثابت‌شده است. در این راستا روان شناسان از Lakehead مطالعه‌ی گسترده‌تری درباره‌ی این موضوع انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که افرادی که اغلب نگرانی‌هایشان در سطوح بالاست هوشمندترند. با داده‌های به‌دست‌آمده، همچنین می‌توان تأیید کرد که در این مورد، هوش کلامی به‌عنوان پیش‌بینی‌کننده‌ی کامل سطوح نگرانی و شدت نگرانی هیجانی می‌باشد. بدین ترتیب، می‌توانیم بگوییم افرادی که از هوش کلامی بالایی برخوردارند از سطوح بالای نگرانی رنج می‌برند و اختلالات اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنند.

اختلال اضطراب بیماری (Illness Anxiety Disorder)
بخوانید

به دنبال آن، Jeremy Coplan مطالعه‌ای را در سال 2011 انجام داد که تأییدشده بود که سطوح بالای نگرانی در بیمارانی با اختلالات اضطراب یافت شده که در نوع مثبت، به سطوح IQ مرتبط است. از طرف دیگر، یک رابطه‌ی مثبت دیگر هم با سطح هوش در افرادی با سطح نگرانی پایین که از اختلال رنج نمی‌برند یافت شده است. به‌عنوان نتیجه‌گیری، ما می‌توانیم بپذیریم که هردوی مطالعات یک رابطه‌ی قوی بین هوش و اضطراب را تأیید می‌کنند و این ایده که احتمالاً برخی افرادی که دارای استعدادها و مهارت‌های بهتر بوده‌اند از اختلالات روانی رنج ببرند وجود دارد.

یک‌بار که با اضطراب روبرو شدم، بامطالعه‌ی آسمان و تعیین اینکه ماه از کجا بیرون خواهد آمد و خورشید در صبح از کجا طلوع خواهد کرد، ترس را از خودم راندم.

لوییز بورخس – Louise Bourgeois

نظرات خود را با دیگرا خوانندگان فکر بنیان در میان بگذارید.

[kkstarratings]

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکربنیان

استفاده از مطالب فکر بنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.