معنای خواب‌ های شما چیست؟

سیلوانا ایوان تحلیل‌گر خواب اخیراً به ما پیوسته تا در فهمیدن معنی و یا تعبیر خواب‌های ما به ما کمک کند. معنای خواب‌ های شما چیست؟ در اینجا سیلوانا همه‌چیز در رابطه با خواب‌هایی که راجع به عشق‌های پیشین (گذشته) می‌باشند تا خواب‌هایی که درباره از دست دادن دندان است را برای ما می‌گوید.

معنای خواب – آینده
  • سؤال: این ممکن است به نظر خارق‌العاده آید، اما چند سال پیش من خواب دیدم که در طرف راست یک کلاس در مدرسه‌ای قبلاً هرگز آن را ندیده بودم نشسته بودم، میز من در وسط کلاس قرار داشت و معلم موهای تیره فری داشت. وقتی من در یک کالج در ایالتی دیگر نام‌نویسی کردم و به اولین جلسه کلاس زبان رفتم، متوجه شدم که آن همان کلاسی بود که من در خواب‌دیده بودم و اتفاقاً در همان مکان وسط در سمت راست باید می‌نشستم و معلم هم موهای تیره فری داشت. احساس این را داشتم که آن مکان را قبلاً می‌شناختم.
  • سیلوانا: داستان شما به نظر خارق‌العاده و عجیب نمی‌آید. خیلی از مردم تجربه‌های همین رادارند. خواب‌هایی که یک نگاه آنی در آینده دارند بعضی مواقع خواب‌های پیش‌بینی‌شده گفته می‌شوند. آن‌ها معمولاً درباره تغییر تجربه‌های زندگی نیستند (درحالی‌که می‌توانند باشند) اما به‌جای آن به ما صحنه یا هرلحظه و جرقه‌ای از آینده را نشان می‌دهند.
معنای خواب – به گذشته
  •  سؤال: همسر قبلی من حدود یک سال و نیم پیش فوت کرد. در آن‌وقت، من برای مدت پنج سال با او صحبت نکرده بودم، ما مسئولیت بچه‌ها را باهم قبول کرده بودیم اما او به خاطر رفتارش فقط زمان‌های مقرری برای ملاقات آن‌ها داشت که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کرد. فوت او خیلی اتفاقی و نابهنگام بود و من احساس بدی پیدا کردم. به‌هرحال من مرتباً «خواب او را می‌بینم. یکی از خوابها که خیلی تکرار می‌شود این است که من واو هنوز زن و شوهر هستیم و در خانه‌ای که درست در خیابان محل سکونت والدین من است اسباب‌کشی می‌کنیم. ناگهان من بیرون را نگاه کردم و طوفانی را دیدم که به سمت ما می‌آید. من متوجه شدم که بچه‌هایم در این خواب هنوز کوچک بودند (الآن همگی نوجوان می‌باشند) در پارک هستند. من به‌سوی پارک می‌دویدم برای آنکه آن‌ها را برگردانم درحالی‌که طوفان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد و این هنگامی است که من معمولاً» از خواب می‌پرم و تا حد مرگ ترسیده‌ام. شما فکر می‌کنید علت این خواب چه باشد؟
  • سیلوانا: ما در خواب‌هایمان این شانس راداریم به واقعیت حقایق درازمدت پی ببریم و از نظر روحی روانی در رابطه با چیزها و مسائلی که برای ما اتفاق می‌افتد مطلع شویم. یک ازدواج ناموفق تأثیرات خودش را روی روان ما به‌جا می‌گذارد. اندوه و ناامیدی که مربوط به شرایط یک ازدواج ناسزاوار می‌باشند به بیشتر بخش‌های زندگی و تجربه‌های درونی ما نفوذ و نشت کنند. وقتی‌که همسر قبلی شما فوت کرد شما برای مرگ او خوشحالی نکردید اما این مسئله شمارا به نحوی آزاد گذاشت  برای مطالعه و فکر کردن راجع به اینکه چه اشتباهی در زندگی قبلی شما رخ‌داده و باعث شد که شما راجع به نقش خود در آن ازدواج و در زندگی او از خود سؤال کنید. خواب شما سعی دارد که شمارا هر چه بیشتر راجع به حقیقی قدیمی که ممکن است به راه و روشی که شما اکنون با آن زندگی می‌کنید و همچنین به نحوه احساس شما مربوط باشد، مطلع سازد. من مطمئن هستم که شما تا الآن راجع به همه مسائلی که در ازدواج یا زندگی شما اتفاق افتاده فکر کرده باشید اما ممکن است هنوز وقایع یا حقایق قدیمی وجود داشته باشد که شما آن‌ها را تجزیه یا قبول نکرده باشید. ازاین‌قرار آن‌ها باقدرتی که دارند ادامه پیدا می‌کند و بر زندگی شما از راهه‌ای منفی و ویژه‌ای تأثیر می‌گذارند…

در خواب‌های شما طوفان که (پدیده‌ای طبیعی است که هر چیزی در سر راهش باشد را ویران می‌کند) به خانه  و بچه‌های شما نزدیک می‌شد و شما احتیاج داشتید که آن‌ها را نجات دهید. مشخصاً شما در فکر بچه‌های خود و نگران آن‌ها هستید. آیا آن می‌تواند به این معنی باشد که آشفتگی‌هایی که آن‌ها در زمان (دوران) بچگی داشته‌اند بر روی زندگی حال آن‌ها تأثیر گذاشته‌اند؟ یک اتفاق درگذشته ممکن است هنوز تأثیر خود را در تمام جهات زندگی شما در حال دارد و این چیزی است که ممکن است شما می‌خواهید آن را امتحان کنید. طوفان ممکن است مسائلی را که در جهان خارجی شما وجود دارد را نشان دهد (مانند روابط یا نحوه زندگی یا متد زندگی شما) و یا مسئله‌ای را که درون شما اتفاق می‌افتد را نشان می‌دهد. آن می‌تواند نشان‌دهنده اغتشاشات روحی و دوانی و کشمکش‌های درونی شما باشد. من فکر می‌کنم این خواب بسیار خوبی است برای اینکه توجه شمارا جلب کرده و شمارا تشویق می‌کند که به زندگی خود نگاهی بیندازید و شروع کنید به کنترل اغتشاشاتی که تا هم‌اکنون با آن‌ها مواجه بودید به‌خوبی مبارزه‌ها و تلاش‌هایی که در حال انجام می‌دهید.

معنای خواب – قبل از ازدواج
  • سؤال: من در چند ماه آینده ازدواج می‌کنم و مادر من نیز چند ماه زودتر از من ازدواج دوباره خواهد داشت. والدین من برای مدت بیست‌وهشت سال قبل از اینکه شش سال پیش از هم جدا شوند، با یکدیگر زندگی کردند. علت جدایی آن‌ها این بود که مادر من متوجه شده بود که پدرم مرا خیلی آزار و اذیت می‌کند. من مرتباً خواب می‌بینم که والدینم دوباره باهم هستند و خواب دیگری که می‌بینم این است که والدینم هر دو مرا تا پایین راهرو در کلیسا همراهی می‌کنند درحالی‌که من مدت چهار سال است که با پدرم صحبت نکرده‌ام. من فکر می‌کنم که اگر او در مراسم من شرکت کند آن را خراب می‌کند. من نمی‌دانم برای چه این خوابها تکرار می‌شوند؟ آن‌ها واقعاً مرا ناراحت و نگران می‌سازند.
  •  سیلوانا: زمان ازدواج یک‌زمان استرس‌زا و حساسی برای بیشتر مردم است. ما سرشار از هیجان و درعین‌حال پر از وهم هستیم. شما یک تجربه وحشت‌انگیز و در رابطه با پدر خود داشته‌اید که بسیار سخت است که با آن کنار بیایید. شما ممکن است که خواستار این باشید که پدرتان در مراسم شما شرکت نکند اما آن به این معنی نیست که شما آرزوی تجربه‌های نرمال در دوران بچگی خود را نداشته‌اید و همچنین آرزوی داشتن والدینی که در روز ازدواج شما شرکت داشته باشند. همچنین در خوابها مادر و پدر نشانگر باهم بودن زن و مرد یا مؤنث و مذکر است یعنی ناآگاهی و معرفت و آگاهی. ازدواج در خواب سمبل باهم بودن شخصیت و روان بیننده خواب است. خواب شما تنها نشانگر عمل ازدواج شما نیست بلکه نشانگر تکامل و هماهنگی شما است.
چرا ما خواب می بينيم؟
بخوانید

من فکر می‌کنم که داشتن یک چنین خواب‌هایی لازم است، برای اینکه با توجه به آن شما قادر به درک بخشی از خود هستید. حتی بااینکه پدر شما مشکل بزرگی داشته، من مطمئن هستم که شما آرزو می‌کنید که این‌گونه نبود و شرایط فرق می‌کرد. در خواب شما شرایط شما تغییر کرده یا بهبودیافته و شما می‌توانید در صلح و با آرامش کامل ازدواج کنید. ازاین‌قرار به خواب‌های خود به‌عنوان مزاحم نظر نکنید بلکه به آن‌ها به چشم تجربه‌هایی که به شما یاد داده‌شده نگاه کنید تجربه‌هایی که باعث می‌شود شما اشتباهات گذشته را در نظر بگیرید و شما قادرید که با آزادی کامل به آینده خود قدم بگذارید.

معنای خواب – عشق‌های گذشته
  • سؤال: اخیراً من یک خوابی درباره دوست‌پسر قبلی خود و اینکه  باهم بودیم داشتم. ما برای مدت هفت سال با یکدیگر رابطه داشتیم. دو سال پیش یک بحث داشتیم و باعث از هم پاشیدن رابطه ما شد و تا قبل از آن به یکدیگر بسیار علاقه داشتیم. من در خواب‌هایم، یکدیگر را دوباره به هم می‌بینم. او از اینکه به من اجازه داد که بروم و عذرخواهی می‌کند و ما به یکدیگر قول می‌دهیم که این بار همه‌چیز درست پیش برود. من حدود یک سال است که یک رابطه جدیدی را شروع کرده‌ام اما نمی‌دانم برای چه دوباره خواب فرد قبلی را می‌بینم؟ آیا آن می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که من در ضمیر ناخودآگاهم به دنبال یک فرجام برای آن رابطه می‌گردم؟ و آیا این درست است که در حقیقت من او را در زندگی‌ام یک گمشده می‌دانم؟
  •  سیلوانا: وقتی یک رابطه پایان می‌یابد، به معنی پایان یا عدم وجود آن در درجات (طبقات) احساسی یا روانی نیست. در زمان‌هایی ما با شخصی رابطه‌ای داشته‌ایم و آن تمام‌شده است اما زمانی دیگر یا در رابطه‌ای دیگر پایان آن مشخص و واضح نیست. ما یک ظرفیت احساسی داریم که احتیاج به تجزیه کردن دارد. احتیاج دارد که با آن کنار بیاییم. من فکر می‌کنم که اساس آن نحوه فکر کردن ما راجع به خودمان است. بعضی از رابطه‌ها باعث می‌شوند که ما احساس کنیم که مناسب و شایسته نیستیم و باعث می‌شوند که ما کوتاهی و قصور کنیم و از راهه‌ای منفی وارد شویم. آن دسته رابطه‌ها (فرقی نمی‌کند که چقدر تند خویانه هستند یک آثار روانی بر جای می‌گذارند و کنار آمدن یا نادیده گرفتن آن را برای ما مشکل می‌سازد.)

بعضی مواقع زنان فکر می‌کنند که وقتی آن‌ها راجع به عشق قبلی خود خوابی می‌بینند به این معنی است که آن‌ها باید دوباره با او ارتباط برقرار کنند؛ اما این تدریجاً برداشت درستی نیست. بلکه این خوابها راهی برای ما هستند در جهت پیدا کردن حقایق یا پی بردن به حقایق و کامل کردن و استفاده کردن از چیزهایی که در طول این روابط یاد گرفته و تجربه کرده‌ایم. وقتی خوابی را که راجع به رابطه قبلی خود دیده‌ای تعبیر می‌کنید، به جزئیات آن توجه کنید و مشاهده کنید که چه پیام‌های دیگری در بردارند و فقط روی او تمرکز نکنید بلکه روی نقاط و اعمال قابل‌توجهی که در آن‌ها وجود دارد تمرکز کنید.

معنای خواب – دوست‌دختر قبلی
  • سؤال:آقایی را که من با ایشان ارتباط داشته‌ام، مدتی است که خواب‌هایی در رابطه با دوست‌دختر قبلی خود می‌بیند. او حدود دو شب پیش خوابی دیده به این مضمون که مشکل خود را حل کرده و دوباره به‌سوی هم برگشته بودند. در خواب هنگامی‌که آن‌ها در رستوران نشسته و در حال صحبت بودند، من واردشده بودم و آن دختر نسبت به من حسادت کرده و ناراحت شده بود. درصورتی‌که من فقط یک نگاه اجمالی به آن‌ها انداخته و رد شده بودم. وقتی‌که او راجع به خوابش با من صحبت کرد گفت که او احساس کرده بود که بین من و آن دختر سرگردان مانده و هردوی ما نسبت به او احساس مالکیت داشته‌ایم و در خواب او هنگامی‌که من نزدیکشان می‌شدم در کنار میز می‌ایستد مانند اینکه می‌خواسته به سمت من بیاید. خواب او چه پیامی برای او دارد؟ آیا من باید این‌گونه فرض کنم که او تمایل به برگشت دوستی قبلی خود دارد؟ وقتی او بیدار شد گفت که احساس کرده که مقصر است و خجالت‌زده است مانند اینکه کار اشتباهی انجام داده باشد. شما چه نظری دارید؟
  • سیلوانا:: من همیشه می‌گویم که خواب‌هایی که مربوط به سوم شخص می‌شود را تعبیر نمی‌کنم و متأسفم که این کار را نمی‌توانم بکنم. خواب‌ها یک تصویر ذهنی می‌باشند در رابطه با چیزهایی که در ناخودآگاه ما اتفاق می‌افتد و چیزی است که کاملاً خصوصی است. جواب دادن به پرسش شما بسیار سخت است برای اینکه چیزی که بسیار اهمیت دارد نظری است که دوست شما راجع به خوابش دارد نه چیزی که شما یا من فکر می‌کنیم. اگر این مسئله شمارا آزار می‌دهد من به شما توصیه می‌کنم که راجع به آن با او بیشتر صحبت کنید. شما ممکن است بخواهید از او بپرسید که احساس او نسبت به دوست قبلی‌اش چگونه است؟

خواب‌ها حقایق تجزیه نشده‌ای را موردنظر قرار می‌دهند که لزوماً با وقایعی که در زندگی روزمره اتفاق می‌افتند مطابقتی ندارند. تنها به خاطر اینکه ما یک رابطه را خاتمه داده‌ایم به این معنی نیست که آن شخص را فراموش کرده‌ایم یا حقایق راجع به ارتباطمان تجزیه یا حل‌شده‌اند. خیلی از مردم راجع به ارتباطات گذشته‌شان خواب‌هایی می‌بینند. این خیلی عادی است، درحالی‌که ما در خواب این شانس راداریم که مسائلی را که در زندگی روزمره نمی‌توانیم راه‌حلی برایشان پیدا کنیم، یا با آن‌ها کنار بیاییم را حل کنیم.

رهایی از بند والدین
بخوانید
  معنای خواب – وعده و هوس
  • سؤال: من تقریباً هر شب خواب می‌بینم. خواب‌های من معمولاً خیلی روشن و رنگارنگ می‌باشند. سال گذشته من برای اولین بار خواب سیاه‌وسفید دیدم و نمی‌توانم آن را فراموش کنم. به این صورت: من جلوی میز خود در محل کار نشسته‌ام همه‌چیز سایه‌های تک‌رنگی از طوسی می‌باشند. (صندلی راحتی من در واقعیت طوسی است.) حتی من هم طوسی هستم. من در حال تایپ کردن روی کیبوردم هستم.

او یک سبدی از گوجه‌فرنگی‌های بزرگ، قرمز و رسیده و به نظر آبدار را حمل می‌کند. بر روی گوجه‌فرنگی قطره‌های آبی وجود دارد. شوهرم آن‌ها را روی یکی از صندلی‌های راحتی که طوسی می‌باشند می‌گذارد، لبخند می‌زند و خارج می‌شود. در تمام مدت من به این فکر می‌کنم که گوجه‌فرنگی‌ها واقعاً «خوب به نظر می‌آیند. من توانایی درک این خواب را نداشتم. معمولاً» من خواب‌هایی را که می‌بینم می‌توانم درک کنم و آن‌ها را با وقایعی که در طول روز برای من اتفاق افتاده است تطبیق دهم یا مقایسه کنم اما این خواب واقعاً مرا گیج کرده است.

  • سیلوانا: معمولاً وقتی چیزی طوسی است آن متضاد یا غیرواضح است. طوسی همچنین رنگی است که می‌تواند احساسات افسردگی و غمناک بودن را توصیف کند. اگر چیزی طوسی است، آن ممکن است ملایم و کسالت‌آور باشد. خواب شما ممکن است نشان‌دهنده حالتی باشد که شما نسبت به محیط کار یا همسر خود احساس کرده‌اید. زمانی که شما خواب می‌دیدید همه‌چیز به نظر شما طوسی، کسالت‌آور و حتی جالب نبوده است. معمولاً خواب‌ها مربوط به زمانی می‌شوند که پدید می‌آیند و دیده می‌شوند. به‌هرحال، از موقع که شما ادامه دادید به فکر کردن راجع به این خواب، آن می‌تواند به این معنی باشد که به زمان حال برمی‌گردد.

همسر شما دسته‌ای از گوجه‌فرنگی‌های زیبای قرمزرنگ داشت. رنگ قرمز و همچنین گوجه‌فرنگی‌ها ممکن است نشان‌دهنده عشق یا دیگر احساسات قوی زمینی باشد. او میوه به همراه داشته و آن‌ها شمارا جذب کرده. آن می‌تواند نشان‌دهنده این نکته باشد که بسیاری بخش‌های ناشناخته در ارتباط شما با همسرتان وجود دارد که هنوز می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و جالب باشد. درحالی‌که این خواب روی کسالت‌آور بودن محیط کار شما متمرکزشده است ولی بااین‌حال شمارا مطمئن می‌سازد که هیجان و عشق و زندگی در برابر شما هستند و شما ممکن است که آن‌ها را با همسر خود در طول زندگی تجربه کنید.

معنای خواب – آتش
  • سؤال: من از زمانی که بچه بودم تا حالا یک خواب تکراری داشته‌ام؛ که زمان‌های خاصی پدیدار می‌شود نه همیشه. این خواب درباره خانه ایست که در آتش می‌سوزد و من می‌توانم آن را از خانه‌ام که در فاصله‌ای دور قرار دارد مشاهده کنم. درحالی‌که من دارم آن را تماشا می‌کنم، آتش وسیع‌تر شده و تا حصار پشتی و بعد تا چمن‌ها و بالاخره به خانه من می‌رسد و آن را فرامی‌گیرد. من هرگز نتیجه آن را مشاهده نکرده‌ام زیرا همیشه باحالت وحشت‌زده از خواب بیدار می‌شوم. من کاملاً «درباره این موضوع مطمئن نیستم که به خواب من ربط داشته باشد ولی من یک ترس بسیار بدی از آتش دارم تااندازه‌ای زیاد که حتی نمی‌توانم یک کبریت روشن کنم. من واقعاً» مشتاق هستم که تعبیر شما چه است؟
  • سیلوانا: سؤال‌های واضح و مفید این‌ها می‌باشند که: آیا شما یک تجربه‌ای شبیه به این در دوران بچگی خود داشته‌اید؟ یا در همسایگی شما این اتفاق افتاده و یا آیا خود شما گرفتار آتش شده‌اید؟ اگر شما آن‌قدر از آتش می‌ترسید که نمی‌توانید حتی یک کبریت رو شن نمایید، خیلی مسئله جدی به نظر می‌آید. من شمارا تشویق می‌کنم که با دقت به آن‌ها نگاه کنید یا آن را موردتوجه قرار دهید. فوبیا (ترس مرضی) معمولاً بر روی ترس‌های بی‌دلیل بناشده‌اند و می‌توانند درمان شوند.

کلاً آتش یک سمبل قدرتمند در خواب است. آتش ویران می‌کند اما همچنین می‌تواند تغییر نیز ایجاد کند. از خاکسترها زندگی جدید و رشد وجود دارد. در هرزمانی، خانه سمبل «خود» است. ازاین‌قرار شما راجع به خانه‌ای که در خوابتان بود رتبه و وسعت خود را در نظر بگیرید. ازنظر روان‌شناسی شما «خانه» هستید. من نمی‌دانم که همه این‌ها شخصاً برای شما چه معنی می‌دهد اما در کمال آرزومندی شما می‌توانید بعضی از این عقیده‌ها را موردتوجه قرار دهید و به معنی آن‌ها پی ببرید.

معنای خواب – مردی دیگر
  • سؤال: من یک خوابی دیدم درباره اینکه با پدر دوست‌پسر خود روابط جنسی داشتم. تنها چیزی که من در مورد این فکر می‌کنم این است که آن پایداری را که من انتظار دارم نشان می‌دهد؛ اما من می‌ترسم از اینکه این خواب تعبیرش بیشتر از آن چیزی که من فکر می‌کنم باشد. او یک مرد بسیار زیبا و ثروتمندی است. او با من مانند طلا رفتار می‌کند و به خاطر هر کاری که برای او انجام می‌دهم از من قدردانی می‌کند. کمکم کنید.
  • سیلوانا: این امکان وجود دارد که حس علاقه‌ای در شما نسبت به پدر دوست‌پسرتان به وجود آمده باشد و همچنین او نیز نسبت به شما، خواب شما ممکن است نوعی از تکامل آرزو باشد و خواب‌های شما همچنین می‌تواند نوعی پاداش باشد. اگر دوست‌پسر شما یک عاشق زبردست نیست یا نمی‌تواند خواسته‌هایی که شما دارید را برآورده کند شما ممکن است خواب‌هایی راجع به پدر او (در ذهنتان او ممکن است او یک عاشق بی‌نظیر باشد) مشاهده کنید. این اهمیت دارد که یادآور شویم که خواب‌ها دارای رمز هستند و فقط به خاطر اینکه شما این خواب را می‌بینید به آن معنی نیست که شما باید این کار را انجام دهید. یک مرد مسن و جاافتاده‌تر از خود پایداری، معرفت، شفقت، ادراک و بسیاری دیگر از توانایی‌های جسمانی و بی‌نظیر را نشان می‌دهد. یک پدر در خواب سمبل مجموعه‌ای از در ک و هوش است. این خواب ممکن است که می‌خواهد شمارا دعوت کند به اینکه درباره خودتان وزندگی‌تان ازنظر کلی مطلع شوید. این می‌تواند یک جمله باشد که عمق و معرفت را در خود کشف کنید، پیش از اینکه با پدر او رابطه جنسی داشته باشید. از خواب‌های خود لذت ببرید و سعی کنید که آن‌ها را از واقعیات روزانه خود جدا کنید.
آیا عشق باید به ازدواج بيانجامد؟
بخوانید
معنای خواب‌ – اسب
  • سؤال: من در خواب‌جایی را دیدم که یک گروه اسب‌های بزرگ یراق بسته بودند و آماده برای کشیدن چیزی. بعد یک گروه کمتری از اسب‌ها پشت اسب‌های قبلی به سمت بالا می‌دویدند. در آنجا یک پسر کوچکی بود که یراق گروه اول را در دست داشت که می‌خواست جلوی گروه دوم را بگیرد که نتوانند از گروه اول عبور کنند و او می‌خواست که آن‌ها را با زانویشان بر روی گل بنشینند ولی موفق نشد این چه معنی می‌تواند داشته باشد؟
  • سیلوانا: اسب یک حیوان اصیل و نجیب و قوی است. به‌عنوان یک سمبل خواب آن می‌تواند به معنی یک دسته زیادی از افکار و عقاید مثبت درباره خود و دیگران باشد، با توجه به جزئیات خواب اسب‌ها می‌توانند سمبل آزادی، قدرت و توانایی جسمی باشند. به معنی دیگر آن‌ها می‌توانند پیام‌آورهایی یا تغییرات اطلاعات از زمان بیهوشی یا خواب به بیداری یا از روحی به جسمانی فرض شوند. اگر برای مثال شما سوارکار هستید آن می‌تواند متذکر این باشد که شما دارای اعتمادبه‌نفس و حسی از کنترل در زندگی روزانه خود هستید. کتاب‌های قدیمی تعبیر خواب می‌گویند که رنگ اسب نیز دارای اهمیت است. (به یاد داشته باشید که این بر پایه اعتقاد به موهومات است). گفته می‌شود که اسب‌های سیاه نشان‌دهنده تا خیرات هستند، اسب‌های سفید تقویت‌کننده نکته‌های مثبت و متغیر زندگی هستند، اسب‌های طوسی ممکن است نشان‌دهنده مشکلات در شرایط کنونی بیننده خواب باشد، اسب‌های سیاه‌وسفید سمبل پراکندگی فکر و احساس گیجی هستند، اسب‌های قهوه‌ای نشان‌دهنده مشکلات روحی و روانی هستند، اسب‌های خرمایی سمبل عشق و رابطه جنسی می‌باشند.
معنای خواب‌ – از دست دادن دندان
  • سؤال:من خواب می‌بینم که مرتباً دندانم را از دست می‌دهم. این خوابها چنان به نظر واقعی می‌آیند که وقتی از خواب می‌پرم زبانم را دور دندان‌هایم می‌چرخانم به خاطر اینکه مطمئن شوم آن‌ها هنوز سرجایشان هستند. این خواب به چه معنی است؟
  • سیلوانا: سمبل‌های خواب هرکدام یک معنی بخصوصی برای هر بیننده خواب دارد. اگرچه بعضی سمبل‌ها معانی همگانی دارند که احتیاج دارند در شرایط بخصوص خود به‌کاربرده شوند. خیلی از انعکاس‌های خواب از عمق بیهوشی و ناآگاهی می‌آیند که یونگ آن را مجموعه‌ای از ناآگاهی‌ها (بیهوشی) نامیده. برای مثال مردم در سراسر جهان و از همه طبقات اجتماعی درباره افتادن دندان‌هایشان یا خورد شدن آن‌ها خواب می‌بینند. این‌یک خواب معمولی و همگانی است. دندان آسیب‌دیده ممکن است نشان‌دهنده احساس خشم و خصومت باشد درحالی‌که دندان خردشده نشان‌دهنده ناتوانی است. اگر بعضی قسمت‌هایی از زندگی باعث می‌شوند که ما احساس بیهودگی و درماندگی می‌کنیم بعد ما ممکن است خواب‌هایی راجع به افتادن دندان‌هایمان ببینیم. دندان‌ها همچنین برای جویدن غذا استفاده می‌شوند که باعث پرورش دادن ما می‌شوند. ازاین‌قرار ناتوانی در استفاده کردن از دندان‌هایمان در خواب ممکن است متذکر این باشد که ما برای به مرحله عمل رساندن حقایق و احساسات و علایق خود ناتوان هستیم و همچنین برای برخورد مؤثر با شرایط بخصوص ناتوان هستیم.
معنای خواب – صلح و آرامش
  • سؤال: من مرتباً خواب جایی را می‌بینم که در آنجا دو اتاق وجود دارد که با یک در به همدیگر مرتبط می‌شوند، اما اتاق دومی نه راهی برای خروج دارد و نه در دیگری دارد. اتاق اولی همیشه به‌صورت یک اتاق معمولی است اما اتاق دومی همیشه به‌صورت زیبایی است و من دوست دارم دائماً آنجا باشم. آیا شما هیچ توضیحی برای این خواب‌دارید؟
  • سیلوانا: بعضی مواقع اتاق‌ها در خواب ممکن است نشان‌دهنده قسمتی از دنیای درونی بیننده خواب باشد. آن‌ها می‌توانند نشان‌دهنده مکان‌هایی در فکر و روان ما باشند. این خیلی جالب است که شما چگونه یا چقدر آن اتاق دومی را دوست دارید. شما گفتید که آن اتاق بسیار زیبا بود و شما ماندن در آن را دوست داشتید. آن می‌تواند مکانی باشد جایی که شما به آنجا می‌روید برای اینکه تنها باشید و احساس آرامش کنید. شما ممکن است آن را به‌عنوان یک خواب آرام‌بخش فرض کنید. خواب‌های ما اغلب غرامت چیزهایی را می‌دهند که در زندگی روزانه کم داریم. اگر شما پیوسته به‌وسیله مردم و صداهای اطرافتان محاصره شدید و هیچ‌وقت دور و بر شما خلوت نیست ممکن است آن اتاقی را که در خواب‌دیده‌اید برای شما گوشه عزلتی را فراهم می‌کند که در طی روز آن را کم دارید. بار دیگر که این خواب را دیدی آن را با وقایعی که در روز قبل در زندگی‌تان اتفاق افتاده مطابقت دهید و ببینید که آن چیزهایی که من گفتم حقیقت داشته و آن را باور کنید.
معنای خواب‌ – مدرسه
  • سؤال: من در ده سال گذشته مرتباً یک خواب تکراری می‌بینم که به این صورت است. من بسیاری از کلاس‌های ریاضی‌ام را در طول یک‌ترم از دست دادم و وقتی‌که در آخر ترم برای امتحان فاینال حاضر شدم، نگران بودم به خاطر اینکه اگر آن را پاس نکنم فارغ‌التحصیل نمی‌شوم. درحالی‌که در زندگی واقعی‌ام، در سال 1988 از کالج فارغ‌التحصیل شدم. این خواب چه معنی دارد؟
  • سیلوانا: وقتی‌که یک خواب برای یک مدت طولانی تکرار می‌شود این اهمیت دارد که متوجه پیام باشیم. خواب سعی دارد که مرتباً شمارا از یک مسئله مهمی مطلع سازد.

خواب دیدن درباره رفتن به مدرسه معمولاً اشاره به این نکته دارد که ما احتیاج داریم یک‌چیز جدیدی یاد بگیریم. ما یک درسی را از دست دادیم و باید آن را یاد بگیریم برای اینکه بهتر زندگی کنیم و شادتر باشیم و آماده پذیرفتن تغییرات باشیم. خواب شما خیلی بخصوص بوده است. ریاضی به فکر کردن منطقی احتیاج دارد. فکر کنید درباره اینکه برای آرامش بیشتر در زندگی و تکامل زندگی به چه چیزهایی احتیاج دارید. آیا شما به منطق بیشتر و توازن عظیم‌تری احتیاج دارید؟ این‌ها دو فاکتورهای بزرگ در زندگی اکثر ما هستند. ما همیشه از عقل سلیم خود استفاده نمی‌کنیم و دست یافتن به توازن اغلب مشکل است. خواب تکراری شما ممکن است به قسمت‌هایی از رشد و ترقی شخصی شما اشاره کند.

local_library

گردآوری شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.