شجاعت ارتباطی

شجاعت ارتباطی به چه معناست؟

با نشان دادن مهارت‌هایمان، روابط را عمیق‌تر می‌کنیم. کنار آمدن با افرادی که میزان شجاعت آن‌ها مانند خودمان است، آسان‌تر است. در مورد شجاعت فیزیکی صحبت نمی‌کنم. من آدم بی‌عرضه‌ای هستم اما افرادی را که کارهای سخت را مانند بانجی جامپینگ یا خوردن تخم چشم ماهی را انجام می‌دهند، تحسین می‌کنم. ما با چنین شخصیت‌های شجاعی به‌خوبی کنار می‌آییم. می‌توانیم هر دو از این شجاعت لذت ببریم.

اما نوع دیگری از شجاعت هم وجود دارد که سطح خود را می‌طلبد. در مورد چیزی صحبت می‌کنم که ممکن است شجاعت ارتباطی (Relational Courage) نامیده است. نوعی دل و جرات که در تمامی روابط مانند زن‌وشوهری، دوستی، همکاری یا همسایگی نشان داده می‌شود. حتی ممکن است ستون‌های بیشتری را برای شما در این مرحله بسازد (در مورد یک رابطه مهم صحبت می‌کنم). منظورم از آن در این روابط چیست؟ در اینجا چند مثال وجود دارد:

  • آغاز کردن گفتگوهای سخت.
  • تنظیم اهداف و کار کردن در راستای آن‌ها حتی وقتی احتمال شکست زیاد است.
  • معذرت‌خواهی در صورت نیاز.
  • صحبت کردن باکسی که به شما آسیبی رسانده و چیزی که از او برای جبرانش می‌خواهید.
  • نه گفتن به افراد
روابط به‌عنوان یک آینه

اگر بخواهید صداقت و روراستی را در رابطه نمایش دهید چه می‌شود، اما بعضی افراد از این کار وحشت دارند. رشد کردن در این روابط کار سختی است، این‌طور نیست؟

مانند عزت‌نفس، شجاعت هم در روابط میزان خود را دارد. پس شاید دوستانمان، افرادی که واقعاً آن‌ها را دوست داریم و با آن‌ها کنار می‌آییم مانند یک آینه برای ما باشند. دوستانتان چه میزان شجاعت دارند؟ اگر با میزان شجاعت آن‌ها کنار بیایید، میزان شجاعت خودتان هم با آن‌ها یکسان است. حتی اگر با آن میزان شجاعت کنار نیایید، با توجه که به اینکه هنوز دوستان شما هستند، میزان شجاعت شما هم احتمالاً مانند آن‌هاست.

سبک و شیوه ارتباط شما چگونه است؟
بخوانید

شجاعت به معنی ریسک‌پذیری است. حقیقت شیرین در مورد شجاعت ارتباطی این است که هرکسی می‌تواند آن‌ها داشته باشد. برخلاف سایر ویژگی‌ها، شجاعت از همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید شجاع باشید، ایجاد می‌شود. شجاع بودن به معنی نترسیدن نیست. بلکه به معنی ترسیدن و انجام دادن آن کار در هرصورتی است (اگر از چیزی نترسید نیاز به شجاعت ندارید). پس همه ما باید میزان شجاعت رابطه‌ای خود را افزایش دهیم و روابطمان را عمیق‌تر کنیم.

شچاعت ارتباطی
روابط ما درصورتی‌که کارهای زیر را انجام دهیم، عمیق‌تر می‌شود:
  • گفتگو کردن در مورد مسائل مشکل
  • نشان دادن احساسات
  • انتقال احساس ناراحتی به شخصی که باعث آن بوده و یا معذرت‌خواهی از کسی که او را آزرده‌اید.
  • تحمل احساسی که پس از نه گفتن به کسی دارید.
  • تمرین کردن برای اینکه کاری انجام ندهید و در اوقات فراغت استراحت کنید.

شاید اگر ما بعضی از این کارها را انجام دهیم، دوستان واقعی‌مان نیز آن‌ها را انجام دهند. عاجزانه از شما می‌خواهم تا امروز خودتان را باور کنید.

local_library

منبع: Psychology Today
ترجمه شده توسط گروه آموزشی فکر بنیان

warning

استفاده از مطالب فکر بنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.