طلاق سالم: چگونه جدایی را آسان کنید

هیچ کس با خیال طلاق و شکست ازدواج نمی کند. با این حال 20 درصد از ازدواج های اول در طی پنج سال اول زندگی شکست می خورد و 48 درصد از ازدواج ها در سال بیستم به طلاق کشیده می شود این اطلاعات بنابر داده های سازمان ملی رشد خانواده سال های 2006-2010 است. جدایی و طلاق از نظر عاطفی رویدادهای بسیار سختی هستند اما می توان جدایی سالمی داشت.

همکاری، رابطه و واسطه

با پایان یافتن ازدواج سیلی از احساسات شامل خشم، اندوه، نگرانی و ترس وارد زندگی وارد می شود. گاهی این احساسات ناگهان رشد پیدا می کنند و شما را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهند. چنین واکنشی طبیعی است ودر طول زمان از شدت این احساسات کاسته خواهد شد. در این بین سعی کنید با خودتان مهربان باشید. محققان دریافتند که افرادی که نسبت به خود مهربان و دلسوز هستند مدیریت شان برای حل مشکلات طلاق بهتر است.

جدایی را یک نبرد ندانید. گاهی طلاق گزینه خوبی برای رهایی از مشکلات است. دنبال کردن و انجام دادن همه کارها توسط خودتان می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد زیرا مشکلاتی که باعث طلاق تان شده در طول مذاکرات طلاق مجددا ظهور می کند. تحقیقات نشان داده که استفاده از واسطه برای رضایت عاطفی، روابط ازدواجی و نیازهای کودکان بهتر است.

بنشینید و با کسی که به زودی همسر سابق شما می شود در مورد آخرین چیزهایی که می خواهید صحبت کنید اما همکاری و رابطه طلاق را برای همه کسانی که درگیر هستند، سالم تر می کند. با یک روان پزشک صحبت کنید تا بتوانید به تصمیمات مشترکی با احتمال حداقل شکست دست یابید.

آشنایی با یوگا
بخوانید

یادآوری جزئیات مهم وقتی که احساسات شدید هستند می تواند مشکل باشد. وقتی که احساس کردید آرام هستید تمام مطالبی که قصد بیانش را دارید یادداشت کنید. وقتی با همسر سابق خود در حال گفتگو هستید از این راهنما استفاده کنید. نسخه ای برای کار کردن می تواند احساسات را در روابط رو در رو کم کند. اگر بحث های رودرو هنوز بسیار سخت است، سعی کنید که بعضی جزئیات  را در ایمیل مطرح کنید.

وقتی بچه ها درگیر می شوند

طلاق تجربه تلخی برای بچه هاست اما تحقیقات نشان داده که آنها دو سال پس از طلاق با این موضوع به خوبی کنار می آیند در واقع وقتی که والدین دائما در حال بحث ودرگیری باشند آنها مشکلات بیشتری نسبت به زمانی دارند که همه چیز تمام شد در طی فرآیند طلاق والدین می توانند برای آسایش بیشتر کودک تلاش کنند. سعی کنید هرگونه درگیری را از بچه ها دور کنید. درگیری های مداوم والدین پیش روی کودک باعث افزایش مشکلات روان شناسی و اجتماعی در او خواهد شد.

برای والدینی که در حال طلاق هستند بهتر است که طرحی مشخص ایجاد شود و به فرزندشان هم منتقل گردد. و روابط باز بماند. بچه ها از گفتگوهای صادقانه در مورد تغییراتی که قرار است در خانواده شان ایجاد شود، استقبال می کنند.

در بسیاری از موارد تغییرات ناگهانی برای بچه ها سخت است. اگر امکان دارد چند هفته قبل از اینکه به خانه جدید بروند همه چیز را برایشان توضیح دهید. همچنین می توان شدت تغییرات را با توضیح دادن همه چیز در طی ماه ها و سال ها به بچه ها کاهش داد. وقتی که بچه ها با هر دو والدین رابطه نزدیک داشته باشند عملکرد بهتری خواهند داشت. تحقیقات نشان داده که بچه هایی که رابطه خوبی با یک یا هر دو والدین ندارند در این وضعیت شرایط بسیار سختی را تحمل می کنند. برنامه های آموزشی والدین در راستای بهبود روابط میان آنها و فرزندشان است تا بهتر با طلاق کنار آیند.

صمیمیت و دوستی در روابط زناشویی
بخوانید

مراقبت از خود

تغییرات پس از جدایی و طلاق بسیار زیاد است. اما حالا بیشتر از هر زمانی وقتش رسیده به مراقب خودتان باشید. وارد شبکه های اجتماعی شوید با دوستان و خانواده رفت و آمد کنید. گروه های حمایت رسمی می توانند کمک خوبی برای کنار آمدن با احساسات ناشی از شکست ازدواج باشند

برای اینکه در شروع فصل جدید زندگی تان مثبت باشید سعی کنید به کارهایی مشغول شوید که به آنها علاقه دارید و مدت هاست که انجام نداده اید. یا سرگرمی های جدید را امتحان کنید. تغذیه مناسب و ورزش را برای سلامتی بیشتر فراموش نکنید.

نحوه کمک روان شناسان

طلاق برای تمام خانواده مرحله سختی است. زوج طلاق گرفته و فرزندشان می توانند با روان پزشک صحبت کنند تا بهتر عواطف شان را کنترل کرده و با تغییرات کنار آیند. روان شناسان به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری در مورد مشکلات ازدواج خود فکر کنید (اگر سئوالی دارید با روانشناسان فکربنیان مکاتبه کنید)  و از تکرار آن در رابطه بعدی اجتناب کنید.

استفاده از مطالب فکربنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.