تخریب آمیگدال در موش و ترس بخش یک

آمیگدال یا هسته آمیگدال (nucleus amygdalæ) و یا در فارسی بادامه که از واژه یونانی amygdalē به معنی «بادام» مشتق شده است، قسمتی از دستگاه کناره ای (سیستم لیمبیک) در مغز است. هسته قاعده ای-جانبی بادامه (آمیگدال) نقش مهمی در یادگیری و حافظه ایفا می کند. بادامه علاوه بر نقش اصلی در درک احساسات و ایجاد پاسخ به آنها، در تعدیل درد نیز دخالت دارد.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ0NjI1NTk0NDQ1OTc1MCUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRm1hVlFMJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDQ2MjU1OTQ0NDU5NzUwJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

هنگامی به آمیگدال فکر می کنید، کلمه ترس به ذهنمان می رسد. آمیگدال دلیل ترس ما از چیزهایی است که خارج از کنترل ما هستند.در اواخر دهه 1930، محققان کشف کردند که میمون ها با آسیب ناشی از آمیگدال و مناطق اطراف آن، کاهش شدیدی در ترس و وحشت دارند. بعدها، دانشمندان دریافتند که موش صحرایی با آسیب دیداری هدفمند، با گربه ها، دشمن طبیعی آنها، درهم می آید.
بسیاری از آزمایشات انجام شده است تا ببینند که چگونه مغز تفسیر محرک ها و نحوه ایجاد حیوانات پاسخ ترس را دارد. احساس، ترس، به دلیل نقش حیاتی آن در بقای فرد، به تقریبا هر فردی سخت شده است. محققان دریافتند که ترس ناخودآگاه ایجاد شده است و آمیگدال با تهدید ترس همراه است.

دلبستگی و اضطراب جدایی
بخوانید
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.