روشهای تصویربرداری مغزی – ام آر آی

روشهای تصویربرداری مغزی – ام آر آی – اساس MRI مبتنی بر حرکت اسپینی هسته های اتم هیدورژن موجود در بدن است. این اسپین ها از اسپین های فردی پروتون ها و نوترون های درون هسته، ناشی می شود. با توجه با اینکه در اتم هیدورژن فقط یک پروتون وجود دارد، خود هسته یک اسپین خالص یا گشتاور زاویه ای دارد. این گشتاور زاویه ای را هسته های MR می نامند. با توجه به اینکه هسته هیدروژن دارای حرکت و بار مثبت است.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ0NjI2MTMzNzc0MjI1NSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRkhxOHlhJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDQ2MjYxMzM3NzQyMjU1JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]

تصویربرداری عصبی یا تصویر برداری مغز استفاده از تکنیک های مختلف به طور مستقیم یا غیر مستقیم تصویر، ساختار، عملکرد / فارماکولوژی سیستم عصبی است. این یک نظریه نسبتا جدید در پزشکی، علوم اعصاب و روانشناسی است.
تصویربرداری ساختاری، که به ساختار سیستم عصبی و تشخیص بیماری درون جمجمه (مانند تومور) می پردازد.تصویربرداری عملکردی که برای تشخیص بیماریهای متابولیکی و ضایعات در یک مقیاس دقیق (مانند بیماری آلزایمر) و همچنین برای تحقیق عصبی و شناختی روانشناسی و ساخت رابط های مغز و رایانه استفاده می شود.

رشد پیش از تولد (یک)
بخوانید
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.