افراد گروه I چه شخصیتی دارند؟

 افراد گروه I که با رنگ زرد هم شناخته می‌شوند، دو ویژگی برونگرا و مردم‌محور را دارند. Iها افرادی الهام‌بخش، محرک، مردم‌دار، خوش‌بین، دل‌نشین، اجتماعی، شاد و دوست‌داشتنی هستند و تا زمانی که در کنارشان هستید، احساس خوبی خواهید داشت.

محبوبیت این افراد تا حدی است که حتی کودکان هم بیشتر جذب آن‌ها شده و از این رو آنها ممکن است زیاد مورد حسادت دیگران هم واقع شوند.

افراد گروه I عاشق صحبت کردن بوده و در هر جمعی نخستین نفراتی هستند که لب به سخن می‌گشایند. به این ترتیب که وقتی در یک هایپرمارکت در حال یافتن اجناس مورد نیازتان هستید، می‌توانید به راحتی یک فرد تیپ I را تشخیص دهید؛ زیرا آن‌ها می‌توانند درباره هر چیزی با شما صحبت کنند: ظاهرتان، غذاهایی که خریده‌اید، فرزندانتان، برنامه سفر خانوادگی و هر چیز دیگر. به نحوی که شما شگفت‌زده خواهید پرسید: «آیا من شما را می‌شناسم؟!»

ممکن است شما درباره یک آگهی جذاب تلویزیونی که دیده‌اید فقط فکر کنید اما بی‌شک این آگهی موضوع خوبی است که یک فرد با الگوی I مدام راجع به آن صحبت کند.

آن‌ها در یک لحظه اتومبیل می‌فروشند، لایحه قانونی را تغییر می‌دهند، درباره استعدادهای خود در ورزش خاصی اغراق می‌کنند، با وزن کم کردن پز می‌دهند و غیره.

افراد این گروه به شدت بر دیگران تأثیر گذارند، به نحوی که حتی می‌توانند گلوله‌های برفی را به آدم‌برفی بفروشند.

افراد گروه I معمولاً سریع به دیگران اعتماد می‌کنند، به ملاقات کردن افراد جدید اشتیاق نشان می‌دهند و به دنبال تعامل با سایرین و برقراری روابط گسترده با آن‌ها هستند.

این افراد معمولاً دوستان زیادی دارند و حتی ممکن است تعداد دوستان آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، بالغ ‌بر چند هزار نفر باشد. افراد این گروه بسیار علاقه‌مندند با افراد مهم و مشهور هم دوست شوند و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرند.

آن‌ها از کارکردن با دیگران انرژی می‌گیرند و همچنین از میهمانی رفتن‌های مداوم هیچ ابایی نداشته و از آن لذت می‌برند؛ به عبارت دیگر بهتر است بگوییم، افراد این گروه هرکجا بروند میهمانی‌های خود را آنجا برگزار می‌کنند!

افراد گروه به شدت مردم‌دار بوده و همواره نگرانند دیگران راجع به آن‌ها چه فکری می‌کنند. در واقع مردم همه زندگی آن‌ها هستند.

این افراد عاشق تعریف کردن قصه‌های خود، خندیدن و خنداندن دیگران هستند به طوری که وقتی محیط را ترک می‌کنند ناگهان احساس می‌کنید سطح انرژی شما افت می‌کند، زیرا Iهای گرمی‌بخش، از آن محفل رفته‌اند.

آیا می‌دانستید تیپ شخصیتی آدم با سلامت جسمی‌اش ارتباط دارد؟
بخوانید

برای افرادی با این الگوی شخصیتی و رفتاری تمام لحظات زندگی پر از فرصت‌هایی خوب و مهیج است. در واقع آن‌ها کمک می‌کنند که تجربه بر فراز قله‌ها بودن را تا زمانی که کنارشان هستید داشته باشید، زیرا این افراد همواره دوست دارند در لوح زندگی کنند.

افراد گروه I بسیار خوش‌بین و تأثیرگذار هستند و به طور معمول همه چیز را با شکوه در نظر می‌آورند، آن‌ها به شدت خطرپذیر بوده و برای تحقق رویاهای خود حتی ممکن است به راحتی قوانین و اصول جاری را زیر پا بگذارند.

افراد گروه I گاهی با بهتر نشان دادن چیزها نسبت به آنچه که هست، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از آنجایی که سخنوران خوبی نیز هستند می‌توانند به راحتی شما را متقاعد نمایند.

آن‌ها قادرند رخدادهای اطراف را سریع به نفع خودشان برگردانند به نحوی که شما متوجه نمی‌شوید چه اتفاقی افتاده است. در واقع افراد این گروه ساخته‌های خود را بهتر از آنچه که هست نشان می‌دهند و پیشروهای بزرگی برای هر ساختار هستند.

Iها هم مانند افراد گروه D اعتمادبه‌نفس بالایی داشته و همواره خود را از محیط اطراف قوی‌تر می‌بینند. از لحاظ ویژگی‌های ظاهری Iها شیک‌پوش بوده و همواره دوست دارند مرتب و تمیز دیده شوند. آن‌ها به طور معمول سریع، با صدای بلند و پرهیجان صحبت می‌کنند.

درصد فراوانی افراد گروه I

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بین 25 الی 30 درصد مردم الگوی شخصیتی و رفتاری I دارند.

افراد گروه I چه شخصیتی دارند؟

نقاط قوت افراد گروه I

این افراد رفتاری بسیار دوستانه، گرم و صمیمی دارند. به طور غریزی با همه افراد ارتباط برقرار می‌کنند و افراد جدید را در جمع خود می‌پذیرند.

آن‌ها به قدری مفرح، شیرین‌زبان، تأثیرگذار و خونگرم هستند که بعد از اینکه پنج دقیقه با این افراد باشید احساس می‌کنید گویی در تمام دوران زندگی‌تان آن‌ها را می‌شناخته‌اید.

Iها دشمنان کمی دارند، زیرا همواره دیگران را خشنود می‌کنند و دوست دارند همه دوستشان داشته باشند. در واقع آن‌ها اغلب در هر جمعی که هستند جذب کردن دیگران به سوی خودشان را بلدند.

از دیگر نقاط قوت گروه I این است که آن‌ها شوخ و در اصطلاح مجلس گرم‌کن بوده و دوست دارند در هر مجلسی بدرخشند. همچنین آن‌ها بسیار دلسوز و خوش‌طینت هست و اغلب اعمال آن‌ها بر خواسته از این تفکر است که با دیگران طوری رفتار کنید که دلتان می‌خواهد با شما رفتار کنند. آن‌ها قلب بزرگی دارند و انسان‌ها را بسیار دوست دارند.

کرونا تهدیدی جدید و ناشناخته برای مغزی با سازوکارهای کهنه
بخوانید

این افراد کینه‌ای و مقابله گر نیستند و انسان‌هایی بخشنده، خیرخواه و مهربان می‌باشند. افراد این گروه برای خانواده و دوستانشان وقت زیادی می‌گذارند و در اصطلاح انسان‌های بامعرفتی هستند.

تیپ Iها انرژی بی‌پایانی دارند، آن‌ها اغلب محیط‌های شلوغ را به فضاهای ساکت ترجیح می‌دهند.

افراد گروه I چه شخصیتی دارند؟

نقاط قابل‌بهبود افراد گروه I

نقاط قوت می‌توانند تقویت شوند. از این رو ما آن‌ها را نقاط قابل‌بهبود می‌نامیم.

افراد گروه I سخنوران بسیار خوبی بوده و زیاد صحبت می‌کنند اما اغلب شنوندگان خوبی نیستند. آن‌ها قادرند صدای دیگران را در گلو خاموش کنند، البته زمانی هم که آن‌ها گوش به کسی می‌سپارند از صمیم قلب به او توجه می‌کنند.

Iها به طور معمول زندگی را زیاد سخت نمی‌گیرند. آن‌ها حتی می‌توانند همان‌طور که سر جایشان نشسته‌اند پرواز کنند! از این‌رو گاهی بی‌ثبات به نظر می‌رسند.

علی‌رغم اینکه داشتن روحی سبک‌بار در زندگی خوب است، اما همیشه هم نتیجه خوبی به بار نمی‌آورد. گاهی لازم است انسان بعضی چیزها را سخت بگیرد تا در آینده زندگی برایش ساده‌تر شود؛ اما این تنها یک روی سکه است.

از طرفی وقتی این افراد تحت‌فشار قرار می‌گیرند یا کنترلشان را از دست می‌دهند، معمولاً عکس‌العمل‌های شدیدی از خود بروز می‌دهند. آن‌ها به طور طبیعی واکنشی شدیدتر از حد معمول از خود بروز می‌دهند.

افراد گروه I اغلب بی‌ثبات و بی‌نظم به نظر می‌رسند. آن‌ها در انتخاب اهدافشان بسیار متغیر هستند و از اعمال این تغییرات بسیار لذت می‌برند.

هنگامی که آن‌ها مطب پزشکی را ترک می‌کنند با خود می‌اندیشند «من دوست داشتم پزشک می‌شدم»، وقتی از یک مغازه شیک خارج می‌شوند با خود می‌گویند «دوست داشتم یک فروشنده باشم» و هنگامی که به تماشای مسابقه فوتبال می‌روند فکر می‌کنند «دوست داشتم یک قهرمان فوتبال می‌شدم»، گویی روح آن‌ها آرام و قرار ندارد و همیشه برای آن‌ها مرغ همسایه غاز است.

حتی آن‌ها ممکن است تغییرات زیادی را برای جستجوی شغل‌های مناسب یا محیط ایده آل بپذیرند. هیچ اشکالی در تغییر شغل و درگیر شدن با امور مختلف وجود ندارد و مسلماً هیچ اشکالی هم در تمایل به بهتر شدن آدم‌ها نیست، اما هنگامی که شغلی به شغل دیگر می‌روید و در جستجوی آرامش و خوشبختی هستید به ندرت آن را خواهید یافت.

علاوه بر این Iها دوست دارند از بالاترین نقطه شروع کنند و عناوین و جایگاه‌های بزرگ را به دست آورند.

افراد گروه I چه شخصیتی دارند؟

شغل‌های مناسب افراد گروه I

با توجه به شاخص‌های ذاتی و رفتاری که از این افراد مطرح شد به روشنی می‌توان دریافت آن‌ها بهترین گزینه برای شغل‌های مهیج و مشاغلی که نیازمند برقراری ارتباطات اجتماعی و قدرت سخنوری است، خواهند بود.

افسردگی پس از زایمان
بخوانید

آن‌ها بهترین گویندگان، مجری‌ها، بازیگران، کمدین‌ها و سخنوران هستند و در صحنه‌ها به خوبی می‌درخشند. بسیاری از آن‌ها از کودکی هم در زندگی شخصی خود بازیگری کرده و قادرند یک لحظه بخندند و بعد بلافاصله گریه کنند.

افراد گروه I در نقش فروشنده و بازاریاب و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات بسیار موفق عمل می‌کنند، زیرا این افراد سخنوران خوبی هستند و می‌توانند به راحتی شما را متقاعد نمایند.

آن‌ها قادرند روی تمام نقاط ذهن شما نفوذ کرده و سریع‌تر از آنکه شما بخواهید درباره آن بیاندیشید، پاسخ مثبت را از شما دریافت کنند. البته گاهی آن‌ها به قدری مشغول صحبت می‌شوند که حتی سفارش مشتری را فراموش می‌نمایند، زیرا تنها این برای آن‌ها مهم است که آن‌قدر متقاعدکننده باشند که بر مشتری پیروز شوند، در این صورت حتی اگر موفق به فروش هم نشوند باز پیروز میدان هستند.

معلم‌های گروه I، بسیار شوخ و محبوب بوده و آموزش را اثربخش می‌سازند. این افراد قادرند بهترین داستان‌ها را بگویند و از مثال‌های روشن استفاده کنند. هرچند اکثر آن‌ها حاضر نیستند بپذیرند که هرگز برنامه‌ای مدون برای تدریس ندارند. در واقع معلمان I الهام‌بخش خوبی برای دانش آموزان بوده و باعث می‌شوند همه از کلاس درس خود لذت ببرند.

افراد گروه I در نویسندگی و انجام کارهای تحقیقاتی، علمی، عمیق و تحلیلی – به ویژه علومی که برای آن‌ها جذاب نباشد – یا سایر کارهایی که نیازمند این است که زمانی طولانی را در خلوت خود وقت بگذارند، توفیق زیادی کسب نخواهند کرد.

جملات، عبارات مورد علاقه، نشانه‌ها و رمزهای افراد گروه I

  • چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید
  • گذر زمان همه‌چیز را حل می‌کند
  • دمی بیاسای که جهان همین دم است
  • هر کی نخنده …!
  • زندگی کوتاه است سخت نگیر
  • اوقات خوش آن روز که با دوست به سر شد
  • نگران نباش … خوشحال باش
  • زندگی و روابط انسان‌ها بدون دورنگی و کلک
  • شاد بودن و شاد زیستن هنر ماست
  • مثبت اندیش باش
  • خوشحالیم که گرمابخش زندگی دیگرانیم
  • مثبت باش و جلو برو همه‌چیز در دست ماست

منبع

کتاب مدل جهانی دیسک (DISC) معجزه ارتباطی هزاره سوم؛ نوشته علیرضا تفرشی مطلق، محمدباقر مرادی، سیمین السادات امامیه و محمد دربندی

گردآوری شده توسط خانم نیلوفر سعیدی؛ گروه آموزشی فکر بنیان

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjdtZWRpYWFkLWxQSmclMjclM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]
Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.