راهکارهای مقابله با استرس

راهکارهای مقابله با استرس – استرس زمانی که از حد طبیعی خارج می شود باعث بروز مشکلات متعددی می شود که اولین آنها افت عملکرد شدید است. راهکارهای زیادی برای مقابله با استرس وجود دارد که برخی از کاربردی ترین های آن در این ویدیو ارائه شده است.

[vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIxNTQ2MDEzODM2ODE3MzI1MCUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRk9aUXJ6JTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDE1NDYwMTM4MzY4MTczMjUwJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html]
توضیحات

استرس یکی از مهم‌ترین علل بروز اختلالات جسمی و روانی است، بررسی‌های گوناگون نشان‌دهنده این است که 70 تا 90 درصد بیماری‌ها با استرس ارتباط دارند، همه‌ی ما در زندگی روزمره و در موقعیت‌های گوناگون، بارها دچار استرس می‌شویم. استرس، واکنش طبیعی بدن در برابر عوامل محرک، تغییرات، فشارهای درونی یا بیرونی گفته می‌شود.

این عوامل در شرایط مختلف سبب بر هم خوردن تعادل بدن می‌شوند و بدن هوشمند ما برای مقابله با این حالت تلاش می‌کند تا تعادل ازدست‌رفته را بازگرداند. انسان‌های مختلف استرس را به شیوه‌های مختلف مدیریت می‌کنند. اما به‌طورکلی هرچقدر اطمینان در مورد توانایی‌های فردی بیشتر باشد فرد احساس کند که کمک و حمایت موردنیاز برای انجام کاری را دارد، بهتر می‌تواند استرس را کنترل کند شاید فکر کنید که کاری نیست که بتونید برای مقابله با استرس انجام بدید. صورت‌حساب‌ها متوقف نخواهند شد، هر روز ساعت‌ها بیشتر نخواهد بود و مسئولیت‌های کاری و خانوادگی شما همیشه خواهان زمان و هزینه هستند؛

اما شاید باورتان نشود، شما توانایی مقابله با استرس‌های روزمره خودتان رادارید. درواقع، با شناخت ساده از خودتان و کسب برخی مهارت‌های اساسی می‌توانید با استرس مقابله کنید یا به بیان دیگر استرس خود را مدیریت کنید. مدیریت استرس در مورد مسئولیت‌پذیری است: از شیوه زندگی، افکار، احساسات و نحوه برخورد با مشکلات. مهم نیست که چگونه زندگی شما به نظر می‌رسد، گام‌هایی برای کاهش فشار و بازنگری کنترل وجود دارد.

انواع تنهایی
بخوانید

استفاده از مطالب فکربنیان صرفاً با ذکر منبع (WWW.FEKRBONYAN.COM) بلامانع است.

Telegram
Instagram
YouTube

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.